مدیرعامل گروه صنعتی خالص سازان:

راه اندازی اولین کتابخانه رایگان توسط گروه صنعتی خالص سازان در زنجان

گروه صنعتی خالص سازان در راستای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اقدام به راه اندازی اولین کتابخانه رایگان در پارکینگ طبقاتی آریا نموده است.
کد خبر: ۸۸۳۳۷۵۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل گروه صنعتی خالص سازان در ابتدای مراسم افتتاح گلخانه آریا در زنجان گفت:گروه صنعتی خالص سازان در راستای صیانت از محیط زیست اقدامات خوبی از خود نشان داده و ثابت کرده که دوستدار واقعی طبیعت است.

یوسف مرادلو با اشاره به اینکه گروه صنعتی خالص سازان برای اولین بار با ایجاد فضای سبز در سرتاسر محیط کارخانه به این امر که فضای سبز با محیط کارخانجات روی کاملا سازگار بوده همت گماشته است ، اظهار داشت:گروه صنعتی خالص سازان در جهت حفظ محیط زیست اقدام به معرفی و کاشت گیاهی به نام وتیور نموده که این گیاه جاذب فلزات سنگین،فسفات و نیترات بوده و نقش آن در گیاه پالایی آب و خاک ،جذب پساب های صنعتی و جلوگیری از تولید رسوب می باشد.

وی ادامه داد:برای توسعه فضای سبز و ایجاد گلخانه در کارخانجات باید کمیته ای در سطح استان تشکیل شود تا با کار کارشناسی نسبت به توسعه فضای سبز گلخانه ای در کارخانجات اقدامات لازم را به عمل آورند و بانک ها نیز باید برای این امر وامهایی با سود کم اختصاص دهند.

مدیرعامل گروه صنعتی خالص سازان گفت: گروه صنعتی خالص سازان در راستای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اقدام به راه اندازی اولین کتابخانه رایگان در پارکینگ طبقاتی آریا نموده است.

در ادامه این برنامه جواد عونی عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت کانه آرایی آریا هم اظهار داشت:حفظ محیط زیست از اولویت برنامه های شرکت کانه آرایی آریا و گروه صنعتی خالص سازان است و در همین راستا گلخانه آریا راه اندازی شد.

وی ابراز داشت: در راستای حفظ محیط زیست شرکت کانه آرایی آریا در ابتکاری نو اقدام به ساخت گلخانه آریا نموده و این کار می تواند آغازی بر یک حرکت فرهنگی در سطح کارخانجات استان در راستای توسعه فضای سبز در صنعت باشد.

همچنین رئیس هیأت مدیره گروه صنعتی خالص سازان هم در این برنامه گفت:توسعه فضای سبز در گزوه صنعتی خالص سازان با جدیت دنبال می شود و تلاش می کنیم با برنامه هایی که در دست است روز به روز شاهد توسعه بیش از پیش فضای سبز در گروه صنعتی خالص سازان باشیم.

غلامرضا تقی لو افزود: طبیعت و محیط زیست موهبتی خداوندی است و همگان وظیفه داریم در حفظ و حراست از آن تلاش کنیم.

در این برنامه رسول بیات فرماندار زنجان نیز ضمن قدردانی از تلاش های گروه صنعتی خالص سازان در توسعه فضای سبز و ایجاد گلخانه در شرکت کانه آرایی آریا اظهار داشت:حرکتی که در این شرکت شروع شده می تواند الگو برای سایر کارخانجات استان باشد و می توان از گل های این گلخانه به افرادی که در خانه هایشان امکان پرورش گل نیست گل هدیه داد.

وی یادآور شد: با این حرکت های فرهنگی می توان سوء تفاهماتی را که در افکار عمومی نسبت به صنعت وجود دارد را برطرف کرد.

بیات ابراز داشت:مردم باید به مجموعه های صنعتی و کارخانجات احساس تعلق کنند.

مهندس ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارتاستان زنجان نیز گفت:با توجه به توسعه صنعتی استان و همچنین کثرت واحدهای جدید التأسیس در زنجان توجه به مباحث زیست محیطی بیش از پیش ضرورت دارد.

وی افزود:تغییر رویکرد واحدهای تولیدی از اقتصادی به سمت مسئولیت های اجتماعی نگاه مثبتی است که در واحدهای صنعتی ایجاد شده است و احداث این چنین گلخانه هایی که نماد سرسبزی و دوستدار محیط زیست می باشد قطعا در اشاعه این فرهنگ کمک خواهد کرد که ضمن ایجاد نشاط برای پرسنل هر واحد تولیدی بخشی از مسئولیت های اجتماعی حوزه صنعت عملیاتی گردد.

وی خاطر نشان کرد :ابتکار این قبیل فعالیت ها از سوی شرکت کانه آرایی آریا قابل تقدیر بوده و امیدوارم سایر کارخانجات نسبت به احداث گلخانه های مشابه همت گمارند.

در خاتمه این برنامه نیز سیدرضاموسوی مشکینی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان هم افزایش شادابی و نشاط را از پیامدهای احداث گلخانه آریا در شرکت کانه آرایی آریا دانست و گفت:تصفیه هوا و بهبود روحیه کارکنان از آثار مثبت ایجاد گلخانه آریاست و صرفه جویی در مصرف انرژی و مصرف آب نقش مهمی در بهبود شاخص های زیست محیطی دارد.

گفتنی است، در آستانه سال جدید و تغییر و تحولات زمین با حضور مهندس ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ،سیدرضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ، دکتر رسول بیات فرماندار زنجان ،آقایان یوسف مرادلو ،غلامرضا تقی لو، جواد عونی اعضاء هیئت مدیره گروه صنعتی خالص سازان و مهندس مهدی کظمی مدیر مجتمع کانه آرایی آریا ، گلخانه شرکت کانه آرایی آریا افتتاح شد.

ارسال نظرات