مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

پرداخت بیش از 3 هزار مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان

از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 240 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شده است که 2 هزار و 740 فقره در قالب تسهیلات کارگشایی و وام ضروری و 500 فقره در قالب تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۸۳۳۱۸۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در بازدید از صندوق قرض‌الحسنه ولایت امداد استان با ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت این صندوق بر مشارکت بیشتر خیران برای خدمت‌رسانی بهتر به مددجویان تأکید کردو گفت: کارهای اثر بخش و عمیقی در حوزه ساماندهی و نظم بخشی در پردخت وامها و پیگیری اقساط معوقه در حوزه اجرا و مدیریت صندوق ولایت امداد اتفاق افتاده است.

هدایت صفری با اشاره به اینکه کارکردهای خوبی به ويژه در وصول اقساط معوقه شکل گرفته است، گفت: خوشبختانه با تدبیر در پیش گرفته شده شاخص‌های خوبی در فعالیت صندوق ولایت امداد کسب شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با ارائه گزارشی از فعالیت صندوق ولایت کمیته امداد استان زنجان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 240 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شده است که 2 هزار و 740 فقره در قالب تسهیلات کارگشایی و وام ضروری و 500 فقره در قالب تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه صندوق قرض‌الحسنه ولایت امداد 30 میلیارد ریال سرمایه گردش در حساب است، تصریح کرد:در حال حاضر 630 نفر پشت نوبت دریافت تسهیلات در استان وجود دارد که نیازمند همت خیران در این بخش است، گفت: هم اکنون میزان سپرده خیران در این صندوق 571 میلیون ریال است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف فعالیت صندوق ولایت امداد اضافه کرد: شاخص اصلی برای این صندوق و نگاه راهبردی آن جذب خیران برای سپرده‌گذاری و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه است که البته فعالیت بهتر این صندوق نیازمند انجام یک کار تیمی و اقناعی با همدلی و هم‌افزایی است.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت مشارکت خیران در طرح‌های مشارکتی کمیته امداد ارائه کرد و گفت: با همراهی خیران سرانه دریافتی ایتام نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد داشته و به 179 هزارتومان رسیده و سرانه محسنین نیز به 75 هزارتومان رسیده که نسبت به سال قبل 14 درصد رشد نشان می‌دهد.

صفری همچنین از جمع‌آوری 7 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در استان تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 33 درصد رشد دارد.

وی به خدمات ارائه شده توسط این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان بهمن ماه امسال یک هزار و 276 شغل در استان ایجاد شده و در این رابطه بیش از 5 هزار و 300 مددجوی زنجانی آموزش‌های لازم درزمینه های کار آفرینی ،مهارت آموزی و پایدارسازی را دیده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان همچنین به خدمات ارائه شده در بخش پرداخت کمک هزینه جهیزیه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نخستین استان هستیم که خدمت جهیزیه در آن به روز ارائه شده و مددجوی پشت نوبت برای دریافت جهیزیه وجود ندارد.

ارسال نظرات