ضمن خودداری از واگذاري مكان جهت دفن شهدا؛

مهره منتسب به دخالت در فتنه۸۸ از خاکسپاری شهید گمنام در دانشگاه پرديس ابوريحان ممانعت کرد

خبرگزاری بسیج: شهر پاكدشت به دليل بي حرمتي يكي از مسؤلين از ميزباني 2شهيد گمنام در دانشگاه پرديس ابوريحان اين شهر جا ماند و خانواده شهداي اين شهر خواهان رسيدگي به اين موضوع از سوی مسولين ذيربط شدند.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۹۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

طبق اعلام رسمي کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر ۲۲۴شهید دوران دفاع مقدس همزمان با ایام فاطميه در ۳۱استان کشور و در ۱۱۲نقطه تشییع و به خاک سپرده خواهند شد كه از اين تعداد هویت ۳۰شهيد گرانقدر شناسایی و ۱۹۴پیکر گمنام هستند.

اما بر همين اساس مردم شهيد پرور شهر پاكدشت در فضاي مجازي دست به اعتراض زده اند كه چرا شهر شهيد پروري مانند پاكدشت كه امروزه حتي با گذشت 28 سال از پايان جنگ تحميلي 44شهيد را در دفاع از حريم اهل بيت تقديم انقلاب كرده است و شوق شهادت در دل جوانان آن شعله ميزند نبايد ميزبان حتي يكي از اين عزيزان نباشد.

خانواده شهدا، كم كاري مسئولين را بر نمي‌تابند

شايد كلام امام كه فرموده اند: "هر چه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده بدست بیاورد به برکت خون این جوانان شهید است" ؛ به گوش عده اي از مسولين پاكدشت نرسيده است كه امروز فراموش كرده اند جايگاهشان را مديون چه كساني هستد.

گزارش ها حاكيست پاكدشت شهيد پرور خود را آماده ميزباني از 2پيكر اين عزيزان مي كرد تا دانشگاه پرديس ابوريحان اين شهر به نور اين شهدا منور شوند تا اينكه رياست دانشكده پرديس ابوريحان در دقايق آخر تفاهم بر سر جانمايي مكان خاكسپاري اين امامزادگان عشق در دانشگاه، از واگذاري مكان جهت دفن اين شهدا خودداري كرد و بر سر مكان مورد نظر ستاد تشييع و خاكسپاري شهداي گمنام كه خواهان مكاني در شأن شهدا بودند به توافق نرسيد و سرانجام مانع از تشييع و تدفين شهداي گمنام در اين دانشگاه شد.

خانواده معظم شهدا و مردم شهيد پرور پاكدشت كه از این افتخار در پوست خود نمی گنجیدند، با دخالت رئيس غير بومي اين دانشگاه، خود را در برابر شهدا سرافكنده ديدند.

به راستي چرا بايد رياست دانشگاهي در بطن شهري شهيد پرور را به شخص غير بومي و تحصيل كرده لندن بدهند كه اينگونه با احساسات خانواده شهدا بازي كند؟

چه زيبا گفت معمار كبير انقلاب كه "هراس، آن دارد كه شهادت مكتب او نيست." راستي رئيس دانشگاه ابوريحان از چه چيز هراس دارد؟ آيا تعیین محل دفن شهدا بايد در صلاحدید مسؤولين ذیربط باشد يا زير نظر سیاستهای ناپخته رؤساي فرنگ نشين!

 

تاريخچه اي از پرديس ابوريحان

دکتر غلام عباس اکبری دي ماه سال93 دو ماه بعد از اعلام عدم صلاحيت "محمود نيلي احمد آبادي" براي تصدي وزارت علوم توسط وي كه رئيس دانشگاه تهران بود به سمت رياست پرديس ابوريحان منصوب گردید و تاكنون عهده دار اين سمت است.

شخصي كه دكتر اكبري را عهده دار شانزدهمين رئيس اين دانشگاه كرد خود بر اثر آراي نمايندگان مجلس منتسب به دخالت در فتنه۸۸ خوانده شده بود.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم معارفه رياست پرديس ابوريحان ضمن تشکر از دکتر اکبری برای پذیرش اين سمت، اظهار امیدواری کرده بود كه با توجه به تجاربی که دکتر اکبری دارد این پردیس بتواند آینده بهتری داشته باشد.

شايان ذكر است اكبري پيش از اين در جلسه ای به ایثارگران توهین کرده و ایثارگری را پیراهن عثمان عنوان كرده بود و شايد اين همان آینده بهتري باشد كه رياست دانشگاه تهران در انتظار آن بوده است.

 بار ديگر كلامي از رهبر معظم انقلاب را يادآور مي شود كه فرمودند: اینکه مردم ببینند شخصیّتهاى محترم و بزرگ به پیکر شهدا و تابوت شهدا احترام می گذارند، شهدایى که آنها را نمی شناسند؛ به صِرف اینکه اینها شهیدان راه انقلاب و راه حق هستند، زیر تابوت آنها می روند و تشییع می کنند، این درسى است براى جامعه‌ى ما؛ و من عرض بکنم کشور ما و جامعه‌ى ما تا مدّتهاى مدید نیاز به این دارد که یاد شهیدان زنده بماند و راه شهیدان نمایان بماند.

گفتني است دانشكده پرديس ابوريحان پاكدشت تحت نظر دانشگاه تهران تاكنون 11شهيد كارمند و دانشجو از جمله شهداي بزرگي چون شهداي قمي و مظفر را در دوران دفاع مقدس و هم دفاع از حرم اهل بيت تقديم انقلاب كرده است.

دانشكده پرديس ابوريحان تهران از سال 1331 در ابتداي ورودي پاكدشت در زميني به مساحت 30هكتار فعاليت خود را شروع كرده است.


ارسال نظرات