آیه الله طبرسی:

عقب افتادگی مازندران به لحاظ عدم وحدت و همبستگی تاثیرگذاران و متخصصین است

عیب و ایرادات مهم در مازندران این است که سعی داریم تا یکدیگر را زمین بزنیم و وحدت نداریم، آن‌طور که باید نسبت به یکدیگر صمیمانه باشیم، نیستیم و اتحاد نداریم و اعتماد نمی‎کنیم.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۸۱
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: 32 هزار مهندس در استان داریم که اگر این میزان افراد نخبه و متخصص را سایر استان‎ها داشتند، اکنون به آسمان می‎رفتند! لذا باید ریشه‎یابی کنیم که چرا این‌همه مشکل داریم.
 
آیت‌الله نورالله طبرسی  ضمن تسلیت ایام فاطمیه درباره حضور خود در این همایش اظهار کرد: برنامه امروز هم برای ادای حق و احترام به اسوه حکما خواجه نصیرالدین طوسی است و هم تقدیری است از جامعه مهندسان و هم اینکه در انتخابات خبرگان رهبری در مازندران، بسیار مدیون این قشر متخصص و زحمتکش هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از عیب و ایرادات مهم در مازندران این است که سعی داریم تا یکدیگر را زمین بزنیم و وحدت نداریم، افزود: آن‌طور که باید نسبت به یکدیگر صمیمانه باشیم، نیستیم و اتحاد نداریم و اعتماد نمی‎کنیم.

طبرسی ادامه داد: باید ریشه‎یابی کنیم و اختلافات را کنار بگذاریم، هر زمان که قرار است طرحی در استان به‌وجود بیاید، اختلاف ایجاد می‎شود و همیشه با یکدیگر دعوا داریم و این‌شهر و آن‌شهر یا این‌گروه و آن‎گروه به‎راه می‎اندازیم.

وی با بیان اینکه مازندران به‌لحاظ تحصیلی و سیاسی استان مهمی است، خاطرنشان کرد: اما برای منطقه آزاد و پتروشیمی چه کردیم؟ چه می‎شد در یک جایی و یک نقطه‎ای جمع می‎شدیم و کار و شغلی ایجاد می‎شد و مازندران پیشرفت می‎کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خطاب به مهندسان گفت: از شما انتظار داریم که وحدت داشته باشید، همه برای شهر و استان خود تلاش کنید، اخلاق حرفه‎ای و نظارت‌ها را رعایت کنید و اقدام و عمل را به‌معنای واقعی انجام بدهید.

طبرسی با بیان اینکه منابع بسیاری در کشور داریم و کارهای زیادی از دست مدیران، نخبگان و مردم برمی‎آید، اظهار کرد: کشور فقیری نیستیم؛ گاز، طلا، نفت و جنگل داریم و باید قدر این نعمت‌ها و سرمایه‎های خدادادی را بدانیم.

وی با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: این حادثه تبدیل به یک الگو شود و مهندسان نباید از کنار آن به‎سادگی عبور کنند، لذا باید شهر و خیابان و معابر را به‌خوبی بسازیم تا چنین مشکلاتی پیش نیاید؛ این نباشد که امروز خیابان‌ها را آسفالت و شهرسازی کنیم و فردا خراب شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نباید با مسائل مهمی چون ساخت و ساز جزیی برخورد شود و از طرفی نیز برگزاری همایش‌هایی در این زمینه نباید به‌صورت شعاری و تشریفاتی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها