مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

ایجاد بیش از یک هزار شغل در سال جاری

از آغاز سال جاری تا کنون یک هزار و 276 شغل با اعتباری بالغ بر 134 میلیارد ریال برای جامعه هدف امداد ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۸۳۲۷۵۲
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مدیر امور شعب بانک صادرات استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 20 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان زنجان هستند، اظهار کرد: آمار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در استان شامل 4/3 درصد از جمعیت کل استان است.

هدایت صفری با اشاره به اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد 13 هزار نفر است، گفت: تلاش امداد این است که با ایجاد مشاغل خانگی و اشتغال خرد برای این خانواده‌ها زمینه خودکفایی آنها فراهم شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به مشکلات موجود در کشور در زمینه اشتغال افزود: اگر مدل شغلی خوبی طراحی و زمینه اشتغال فراهم شود، علاوه بر توانمندسازی خانواده‌ها آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

صفری با اشاره به اقدامات انجام شده در استان برای خودکفایی مددجویان این نهاد گفت: از آغاز سال جاری تا کنون یک هزار و 276 شغل با اعتباری بالغ بر 134 میلیارد ریال برای جامعه هدف امداد ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق الزامات باید تا پایان سال جاری برای 2 هزار مددجوی زنجانی شغل ایجاد شود، تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات انجام شده در این بخش تاثیرگذار بوده و اواسط اسفند ماه جشن خودکفایی یک هزار مددجوی زنجانی برگزار می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه همراهی بانک‌ها درباره ارائه تسهیلات در موعد مقرر در توانمندسازی مددجویان موثر خواهد بود، گفت: امیدواریم در روزهای پایانی سال شاهد همکاری بیش از پیش بانک‌ها در این بخش باشیم.

وی همچنین گزارشی از وضعیت ساخت مسکن برای مددجویان ارائه کرد و گفت: بنای امداد براین است که در سه سال آینده با مردمی نمودن ساخت ومسکن برای محرومین ، مددجوی فاقد مسکن واجدشرایط پشت نوبت دراستان نداشته باشیم

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای امسال نیز 2 هزار مورد تعمیر کلی و جزئی در حوزه مسکن مددجویان انجام شده ولی با این وجود در حال حاضر 3 هزار و 200 مددجو فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب در سطح استان هستند.

ارسال نظرات