خبرهای داغ:

همایش روحانیت و دفاع مقدس برگزار شد

به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه همایش روحانیت و دفاع مقدس به مناسب یکم اسفند سالروز شهادت آیت الله محلاتی با حضور400نفر از هادیان, راویان و مربیان سیاسی و شورای حوزه های برادر و خواهر در محل حسینیه دوم بهمن سپاه ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۲۶۳۹
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در همایش روحانیت و دفاع مقدس ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه گفت: در هر نهضت و قیامی که روحانیت در راس بوده آن نهضت به پیروزی رسیده است و هر نهضتی که روحانیون در راس آن قرار نداشته آن نهضت منحرف شده است در مشروطیت نیز ابتدا روحانیت را از راس آن برداشتند و سپس منحرف شد این مسئله یک مسئله عمومی است.

وی افزود: شما هیچ روحانی را نمی توانید پیدا کنید که ملت را در شرایط سخت و نا آرامی رها کند و برود روحانیت در غم و شادی مردم در گیر است ولی در دیگر مردم بسیار وجود دارد کسانی که مردم را شرایط سخت تنها بگذارد و پس از آرام شدن اوضاع بر می گردد و یکی از افتخارات این ملت این است که روحانیت در راس آن قرار دارد امام (ره)سپاه و روحانیت را لازم و ملزوم هم دانسته است.

آیت الله قریشی در ادامه با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) تصریح کرد: شکست روحانیت شکست انقلاب است کسی که منحرف نمی شود روحانیت است و باید مجتهد و صاحب اجتهاد باشد ولی هرکس دیگر باشد احتمال انحراف وجود دارد ولی روحانیت قطعا منحرف نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به روایاتی از حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه داد: عده ای گفته اند حضرت فاطمه (س) 75 روز پس از پدرش زنده ماندند و عده ای گفته اند 95روز و حد فاصل این روزها را ایام فاطمیه نامیده شده است ولی روزهایی که حضرت فاطمه (س)در قید حیات بودند جبرئیل مرتب از آسمان به زمین می آمد و به ایشان سرسلامتی و تسلیت می داد تا ایشان از وفات حضرت پیامبر (ص) بیشتر غصه نخورد و این اتفاق در طول عمر حیات بشریت فقط یکبار اتفاق افتاده است.

در ادامه سرهنگ پاسدار کریم علی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه گفت: اگر در میدان جنگ سلاح کم بود روحانیون و معنویت جای خالی سلاح ها را پر کردند و اینان نقش اول را در پیروزی انقلاب داشتند در میادین جنگ روحانیون دلگرمی و پشتیبانی بسیار عمیقی از لحاظ معنوی و روحی برای بسیجیان بودند حتی در خط مقدم نیز ماه ها مانده و جنگیده اند ما اکنون هرچه داریم از تلاش روحانیون و مردم در هشت سال دفاع مقدس می باشد. ایشان در ادامه به بیان خاطراتی از دوران جنگ پرداختند.

لازم به ذکر است در طول برنامه حجت الاسلام سرایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا و حجت السلام حسنلویی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرار گاه حمزه سید الشهدا به بیان خاطراتی از حضور روحانیت و نقش آنان در طول دوران دفاع مقدس پرداختند.

ارسال نظرات