خبرهای داغ:
کارگردان تئاتر تعزیه داغ کوثر:

متولیان فرهنگی رغبتی برای مشارکت در تئاتر و برنامه‌های آیینی ندارند

کارگردان تئاتر تعزیه داغ کوثر گفت: بیشتر هنرهای نمایشی که در سطح شهر اجرا می‌شود نیازمند همکاری جدی دستگاه‌های متولی فرهنگ هستند ولی متاسفانه این ادارات همکاری مناسبی با گروه‌های هنری ندارند.
کد خبر: ۸۸۳۲۶۰۷
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربیٰ، امیر مهدی‌زاده با اشاره به اجرای تئاتر تعزیه «داغ کوثر» به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار کرد: با توجه به اینکه سپاه شهدا متولی هنرهای نمایشی نیست ولی با این وجود برای اجرای این تئاتر تعزیه همکاری کرده و همکاری ارگان‌هایی که متولی فرهنگ هستند و باید بیشترین همکاری در اجرای چنین تئاترهایی را داشته باشند در حاشیه قرار دارد.

وی ادامه داد: این عدم حمایت‌ها سبب شده که خود مردم در این حوزه و عرصه ورود پیدا کنند تا فعالیت‌ها به‌صورت خودجوش باشد که این ضعف ارگان‌های متولی از جمله حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را نشان می‌دهد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: در اجرای تئاتر تعزیه داغ کوثر 120 نفر دخیل هستند که 85 تن از آن‌ها در روی صحنه و بقیه عوامل در پشت صحنه فعالیت دارند.

گفتنی است؛ تئاتر تعزیه «داغ کوثر» از روز گذشته در محل کانون جوانان بسیج ارومیه آغاز شده و تا روز جمعه 13 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

اولین اجرای رسمی این تئاتر تعزیه با استقبال مردمی مواجه شد.

ارسال نظرات