بهره برداری ازکمربندی جنوبی بابل پس از 11 سال

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت : از 2 ماه پیش تاکنون با هدف زیر بار ترافیک رفتن کمربندی جنوبی بابل تا پایان سال جاری به عنوان عیدانه دولت یازدهم به مردم، تمام پیمانکاران این طرح به صورت شبانه روزی مشغول کار هستند.
کد خبر: ۸۸۳۲۴۹۳
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، کنار گذر جنوبی بابل به طول 16کیلومتر از روستای چمازین مسیر جاده قدیم بابل به آمل در بخش مرکزی آغاز و بعد از گذر از جاده های شهید صالحی و گنج افروز و عبور از زمین های کشاورزی و شالیزاری به روستای هتکه پشت ابتدای جاده بابل به قائمشهر می رسد.
عملیات اجرایی این کمربندی بدلیل مشکلات ترافیکی سنگین شهربابل ،سال 1384 آغاز شده است اما از آنجاییکه این کنار گذر از وسط شالیزارها عبور می کند ،رضایت کشاورزان و تامین اعتبار برای تملک ،همچنین وجود سه تقاطع وسه پل برای عبور از سه رودخانه مهم در منطقه ،روند اجرایی این طرح را کند و در زمانی نیز متوقف کرده بود.
مساحت اراضی و بناهای آزاد شده در مسیر کمربندی حدود 73 هکتار بود که برای تملک این زمین ها بیش از 15میلیارد تومان پرداخت شده است.
بر اساس آمار فرمانداری بابل تاکنون 100میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شد که بیشتر این اعتبار در سه سال اخیر توسط دولت یازدهم تامین شده است.
علی نبیان معاون استاندار مازندران روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: وزارت راه و شهر سازی و شخص استاندار با جدیت ،پیمانکاران کمربندی جنوبی بابل را موظف به اتمام وظایف محوله تا بیست و پنجم اسفند ماه جاری کردند.
وی با بیان اینکه کمربندی جنوبی بابل نقش مهمی در کاهش ترافیک این شهر دارد، گفت: بخش زیادی از طلب پیمانکاران پرداخت شده و همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز پیمانکاران مهیا شده است.
وی خاطر نشان کرد: روش جدیدی از قیر پاشی و آسفالت در این طرح به کارگیری شده است که می توان شبانه این کار را انجام داد.
نبیان گفت : اکنون تمام خودروهای سنگین از وسط شهربابل عبور کرده که علاوه بر مشکلات ترافیکی ، مقولات زیست محیطی زیادی را برای شهروندان به بار می آورد.
معاون عمرانی استاندار مازندران به اهمیت کنار گذرها برای تردد آسان گردشگران و مسافران اشاره کرد و گفت :دولت یازدهم در سه سال اخیر توجه خاصی به کمربندی های شهرهای استان و تعریض محورهای مواصلاتی داشته است.
شهرستان حدود 550 هزار نفری بابل دارای هفت شهر و شش بخش است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها