حجت الاسلام حسینی‌ شاهرودی

همه ما باید در مسیر شهدا حرکت کنیم

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: پیشرفت و عظمت امروز ایران اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی از برکات خون شهدا است.
کد خبر: ۸۸۳۲۱۷۲
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه روز گذشته در مراسم عصر خاطره شهید ماموستا ملاحیدر فهیم و آیین رونمایی از کتاب «نبرد کوهسالان»؛حضور در مجلس شهدا را یک توفیق الهی دانست و گفت: اینکه لحظاتی از زندگی خود را با نام شهدا و خاطرات آنها مانوس کنیم، آن هم در شرایطی که انسان‌های بزرگ عرصه جهاد و ایثار در این برنامه‌ حضور دارند بسیار تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه همه شهدا عزیز و با خدا معامله کرده‌اند، گفت: به ویژه شهدایی مانند شهید فهیم که در مقابله با ضد انقلاب برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب به شهادت رسید و حتی یک قدم از اهداف و عقایدی که داشت عقب‌نشینی نکرد.

وی خاطرنشان کرد: این شهید والامقام با وجود تمام تهدیدات و شکنجه‌هایی که از سوی گروهک‌های معاند و ضد انقلاب متحمل شد، حاضر به کوچکترین توهین به امام و مقدایش نشد.

حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: وقتی انسان آیات خدا را که در مورد جایگاه شهدا نوشته شده می‌خواند مگر می‌شود از مسیری که انتخاب کرده است نمی‌تواند بازگردد.

وی با بیان اینکه راه مبارزه در راه خدا اصلا شکست ندارد، گفت: انسان در این راه یا پیروز و یا شهید می‌شود و هر دوی آن پیروزی است.

به گفته نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ، کسانی که در راه خدا پیکار و برای حفظ ارزش‌های آخروی از تمام مادیات دنیوی می‌گذرند جایگاه والایی نزد خدا دارند.

وی با بیان اینکه اجر شهدا عظیم است، گفت: کسی که فهیم و به این منطق رسیده دیگر از مسیر و راه خدا غافل نمی‌شود.

حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه خداوند با نخستین قطره خونی که از بدن شهید جاری می‌شود تمام گناهانی که داشته است را می‌پوشاند، گفت: خداوند کاملا گناهان شهید را می‌پوشاند به گونه‌ای که حتی خود شهید گناهی را که در پرونده اعمالش وجود داشته است نمی‌بیند.

وی به جایگاه والای شهدا و نشان دادن این جایگاه به امر الهی به شهید قبل از اینکه به دنیای باقی بشتابد اشاره کرد و گفت: خداوند به شهید افتخار می‌کند و در لحظه شهادت انسان شاهد صحنه است.

نماینده ولی فقیه در کردستان به تعبیر رهبری در مورد شهدا مبنی بر اینکه شهدا در قهقه مستانه خود عندربهم یرزقون هستند، اظهار کرد: شهدا نزد پروردگار محبوب و از والاترین جایگاه و مقام‌ها بهره‌مند هستند.

آیت ا... حسینی شاهرودی اضافه کرد: همه ما باید راه شهدا را رها نکنیم و در مسیر آنها حرکت کنیم و هیچگاه به شهدا پشت نکنیم.

وی از مکتب اسلام به عنوان مکتبی شهید پرور نام برد و تصریح کرد: مکتب اسلام شهید می پروراند و ارزشی که پیامبر برای شهدا قائل است واقعا قابل توجه و تامل است.

به گفته حسینی‌شاهرودی، این فرهنگ شهادت است که ما را زنده نگه داشته است و پیشرفت و عظمت امروز ایران اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی از برکات خون شهدا است و تا زمانی که از مسیر آرمان‌های شهدا دور نشویم قطعا آنها نیز ما را کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که در خط شهدا باشیم و از مسیر آنها خارج نشویم پیروز و مقتدر خواهیم بود پس باید در مسیر و خط شهدا بودن را در عمل ثابت کنم.

ارسال نظرات