مسئول بسیج مداحان در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

برنامه های بسیج مداحان برای ایام فاطمیه

فراهانی گفت: به مناسبت ایام فاطمیه اختتامیه سوگواره نوا و نغمه ها را برگزار کردیم که در آن نفرات برگزیده در بخش شعر آئینی و نوگلان حسینی و ادعیه و زیارات و مداحی اهل بیت انتخاب شدند که از آنها تقدیر شد.
کد خبر: ۸۸۳۱۸۴۹
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
برنامه های بسیج مداحان برای ایام فاطمیه
محمد فراهانی مسئول بسیج مداحان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: همایش توجیهی مداحان اهل بیت را داشتیم که در سطح کشور و تمام استانها برگزار شده و هنوز هم در حال اجراست.

وی افزود: به طور خاص برای خوهران نشست توجیهی قبل از ایام فاطمیه را داشتیم که غالبا برگزار شده و یک کتاب شعر و نوحه تولید کرده و در اختیار مداحان اهل بیت در سراسر کشور قرار دادیم که از آن استفاده کنند.

مسئول بسیج مداحان تصریح کرد: به مناسبت ایام فاطمیه اختتامیه سوگواره نوا و نغمه ها را برگزار کردیم که در آن نفرات برگزیده در بخش شعر آئینی و نوگلان حسینی و ادعیه و زیارات و مداحی اهل بیت انتخاب شدند که از آنها تقدیر شد.

فراهانی اظهار داشت: اجتماع عمومی مداحان اهل بیت در سطح مرکز یعنی در تهران را داشتیم که به صورت ویدئو کنفرانس هم در کشور به صورت مستقیم پخش شد. مداحان اهل بیت از این برنامه در استان های خودشان استفاده کردند در استانها هم مداحان در سالن کنفرانس سپاه حضور پیدا کرده و به صورت غیر حضوری از این برنامه بهره مند شدند.

مسئول بسیج مداحان گفت: برنامه بعدی ما مربوط به دوره مربیان نو گلان حسینی می شود که در استان فارس و در ایام فاطمیه برگزار شد و در این برنامه تربیت مربی مسائلی که نیاز و مختص ایام فاطمیه بود به آنها پرداخته شد. در بخش نوگلان حسینی هم ما اعزام مداحان نو گلان حسینی را به هیئت های مختلف در سطح کشور داشتیم که در آن برنامه ها به صورت دکلمه خوانی برنامه اجرا کنند.

فراهانی افزود: در بخش راهیان نور هم همکاری ما به این صورت است که مداحان اثر گذار را همراه کاروان ها اعزام می کنیم و معمولا مداحانی که تحت پوشش بسیج هستند برخی در روایت گری هم تبحر دارند به عنوان روایتگر مورد استفاده قرار می گیرند و با کاروان های مختلف هم بسیج دانشجویی و هم دانش آموزی و اقشار مختلف همکاری می کنیم و بحث اعزام مداحان آنها با ماست.

وی گفت: در حسینیه شهدای بسیج ما دو شب برنامه داریم و شام غریبان به صورت مرکزی است و تمام استان های ما هم در حسینیه ثارالله و حسینیه هایی که تحت پوشش سپاه ثارالله است در آنجا مراسم فاطمیه برگزار می کنند و برخی استان ها ده شب مراسم ایام فاطمیه را دارند.

ارسال نظرات