کاهش هفت درصدی تلفات جاده ای در استان

معاون عمرانی استاندار از کاهش بیش از 7 درصدی تلفات جاده ای در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۰۸۳۹
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
معاون عمرانی در نشست شورای ترافیک با بیان اینکه این آمار مربوط 10 ماهه ی امسال است گفت:عزم متولیان برای کاهش سوانح ترافیکی با مدیریت بهتر سفر و انجام خدمات راهداری جدی است و پیش بینی می شود شاهد کاهش سوانح ترافیکی در ایام تعطیلات پیش رو باشیم.
پژمان نیک اقبالی از تخصیص 4میلیارد و 700میلیون تومانی از محل جرایم رانندگی به شهرداری ها و دهیاری ها خبر داد و افزود: 70درصد این مبلغ برای انجام خدمات شهری از جمله بهبود طرح های ترافیکی به شهرداری های استان پرداخت شد.
وی گفت:اعتبار برخی طرح های شهرداری یاسوج از محل جرایم پایش تصویری تخلفات رانندگی است.
معاون عمرانی استاندار همچنین به نزدیک شدن تعطیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: کارگاه های راهسازی باید تمام توان خود را برای ایمن سازی حاشیه ی راه ها بکار گیرند.
وی گفت:با هدف کاهش خطرات،ارائه ی هرگونه خدماتی که به حفاری نیاز داشته باشند به جز در موارد خاص تا پایان تعطیلات ممنوع است.
 
وی همچنین استقرار یک فروند بالگرد مربوط به اورژانس جاده ای را امید بخش دانست و افزود: در صورت مساعد بودن شرایط پروازی این بالگرد بدون هیچگونه محدودیتی در تعداد پروازها،یگان های اورژانسی را به محل حوادث انتقال می دهد.
وی از دستگاه هایی که ظرفیت اسکان موقت در اماکن سرپوشیده دارند خواست در صورت نامساعد شدن شرایط جوی باید از ظرفیت های موجود از جمله مساجد و سالن های سرپوشیده استفاده کنند.
در این نشست نیک اقبالی همچنین به تخصیص اعتبار 10میلیارد تومانی در سفر رئیس جمهور برای تقویت برخی زیر ساخت ها مانند گردشگری اشاره کرد و گفت: با تخصیص بخشی از این اعتبار برای اسکان مسافران و گردشگران پارکهای ویژه ایجاد می شود.
در این نشست مقرر شد تقاطع حسینه ی عاشقان ثارالله در شهر یاسوج که به تازگی مسدود شده بود بازگشایی شود.
در این نشست همچنین کاظمی مدیردفتر فنی استانداری هم بر توجه به مصوبات این شورا برای بهبود شرایط ترافیکی تاکید کرد.
ارسال نظرات