کسب 3 عنوان برتر هنرمندان کردستانی در جشنواره بین المللی فیلم 100

یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های صد ثانیه ای با در خشش هنرمندان فیلمساز کردستانی شامگاه جمعه 6 اسفند ماه 95 در تالار اندیشه حوزه هنری در تهران به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۸۳۰۵۸۰
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: در این دوره از جشنواره که در سه بخش داستانی ، مستند و پویانمایی در دو بخش اصلی ، و مسیر تجربه  با موضوعات اخلاق وسبک زندگی ، اخلاق و فرهنگ کار و اخلاق و اقتصاد مقاومتی با استقبال گسترده فیلمسازان کشور از 4 تا 6 اسفند ماه در تهران برگزار گردید.
 


وی افزود : داروی این دوره از جشنواره برعهده داوران شناخته شده کشوری آقایان "احمد رضا درویش" ، " بهروز افخمی" ، " هادی مقدم دوست" ، " حبیب احمد زاده " و " محمد رضا خردمندان " قرار گرفت که پس از دیدن 141 اثر دوبخش اصلی و مسیرتجربه راه یافته به بخش نهایی 19 برگزیده این دوره را در مراسم اختتامیه معرفی نمودند که 3 عنوان برتر در دو بخش مسیرتجربه و اصلی به هنرمندان کردستانی و تولیدات حوزه هنری استان کردستان اختصاص یافت .


رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به ارسال 1179 اثر به دبیرخانه جشنواره در این دو بخش گفت : از بین آثار راه یافته به بخش نهایی 9 فیلم از کردستان موفق به حضور به بخش های نهایی این  جشنواره شدند.

 


وی با تقدیر از هنرمندان کردستانی حاضر در جشنواره گفت : در بخش مسیرتجربه فیلم " تیشه روزگار" آقای محمد فرج زاده " از شهرستان سقز ضمن دریافت تندیس و دیپلم افتخار جشنواره جایزه 30 میلیون ریالی این بخش رابنا به رأی هیأت داوران به خود اختصاص داد.

 
مرادی افزود : در بخش مسابقه ملی در رشته انیمیشن فیلم صد ثانیه ای " معلق" به کارگردانی " خانم آذر منصوری" از تولیدات حوزه هنری ضمن دریافت دیپلم افتخار جایزه 50 میلیون ریالی این بخش را کسب نمود.
 


وی در ادامه گفت: در بخش مستند مسابقه  ملی نیز فیلم" امید سپید" به کارگردانی " جمشید فرجوند فردا" از تولیدات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نیز ضمن کسب جایزه 50 میلیون ریالی این بخش دیپلم افتخار جشنواره را با خود به کردستان به ارمغان آورد.

 


رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح نمود : استان کردستان از لحاظ تعداد جوایز کسب شده در این دوره پس از تهران که 8 عنوان را کسب نمود با 3 عنوان در رتبه دوم و کرمان با 2 عنوان ، استان های خراصان رضوی ، همدان ، اصفهان ، اردبیل ، قزوین ، قم هرکدام با 1 عنوان در مجموع 19 عنوان برتر این جشنواره را از ان خود نمودند.

 


مرادی افزود: انشاء ا... روز یکشنبه 8 اسفند ماه 95 آثار بخش اصلی ، مسیرتجربه و اقتصاد مقاومتی در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج از ساعت 15/16 ، 15/18 و15/20 در معرض نمایش عمومی قرار داده می شود.

 


رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با دعوت از تمامی علاقه مندان جهت دیدن آثار ارزشمند این دوره از جشنواره در سنندج گفت: ورود برای تمامی علاقه مندان جهت دیدن آثار این جشنواره آزاد و رایگان می باشد.

 
 
 
ارسال نظرات