امام جمعه محمود آباد:

افشای روند سازش و حفاظت از هویت فلسطین جهاد مقدس است

افشای روند سازش و فرصت اعطائی به آن سببی برای بی‌اثر بودن سازش و حفاظت از هویت فلسطین امری واجب و ضروری و یک جهاد مقدس است.
کد خبر: ۸۸۳۰۲۹۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدداود موسوی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری در کنفرانس حمایت از فلسطین، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به حکم آیین مقدس اسلام و تعالیم وحیانی و هم به صراحت مندرج در قانون اساسی همواره در کنار ملت‌های مظلوم قرار دارد.

وی افزود: ایران از ابتدای استقرار جمهوری اسلامی تاکنون از مبارزات ملت فلسطین و حمایت‌های همه‌جانبه در حوزه‌های سیاسی، مادی و معنوی چیزی کم نگذاشته و تشکیل کنفرانس‌های بین‌المللی یکی از این اقدامات اثرگذار و مهم بوده است.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با نگاهی بلند و تخصصی به بررسی مسائل جهان اسلام و مهمترین آن یعنی فلسطین پرداخته که بایستی با دقت به همه ابعاد سخنان حضرت آقا تفکر کرد.

این مسؤول گفت: این جامعیت در طرح مسائل و پرداختن به همه ابعاد سیاسی، اعتقادی، مبارزاتی در حوزه جهان اسلام، مختص و ویژه ایشان بوده و نقشه راهی برای ادامه مبارزه است.

موسوی افزود: وارد آوردن ضربه‌های کاری به رژیم صهیونیستی، افشای توطئه‌های تفرقه انگیز، حمایت از انتفاضه، بازشناسی روند مرحله‌ای رشد این رژیم و ضرورت ادامه مبارزه بر طبق همان روند از راهکارهای رهبری برای این کنفرانس بود.

وی در ادامه تأکید کرد: افشای روند سازش و فرصت اعطائی به آن سببی برای بی‌اثر بودن سازش و حفاظت از هویت فلسطین امری واجب و ضروری و یک جهاد مقدس است.

امام جمعه محمودآباد درباره شرایط کنونی سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد: روند سازش با خصلت‌های توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی تناسبی نداشته هرچند مقاومت تاکنون نتوانسته به هدف غایی خود برسد ولی موضوع فلسطین را زنده نگه داشته است.

موسوی درباره علت چرایی کمک به مقاومت و موفقیت آنها بیان کرد: موفقیت مقاومت در تحمیل یک جنگ فرسایشی به دشمن موجب زمین‌گیر شدن صهیونیست‌ها شده و گسترش جغرافیای این رژیم را معکوس کرده و مقاومت پی در پی غزه آن را به قلعه شکست‌ناپذیر تبدیل کرده است.

وی گفت: باید به نیازهای کرانه باختری که مظلومانه مشغول مبارزه هستند و نیروهای مقاومت پرداخت زیرا آنها باید همه ابزارهای مبارزه را در اختیار داشته باشند و کمک به مقاومت از مواضع اصولی ماست.

امام جمعه محمودآباد افزود: عمق رابطه ما با مقاومت اسلامی به میزان پای بندی به اصل مقاومت مربوط است و همه باید به دشمن فشار آورند تا توطئه جدیدی علیه مقاومت ایجاد نشود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تجارب نشان داده ملت فلسطین با درک شرایط مانع تحقق اهداف انحرافات است و اگر گروهی پرچم مقاومت را پایین بگذارند یقیناً ملت فلسطین پرچم دیگری را برافراشته می‌کند تا از مسیر مبارزه خارج نشوند.

موسوی درباره مسائل منطقه‌ای بیان کرد: پیچیدگی و سرعت اتفاقات و چرخش‌های سیاسی در منطقه خاورمیانه شرایط سختی را بر تحولات منطقه تحمیل کرده و مدیریت این فضای متغییر به تدبیر و واقع بینی همه جانبه نیاز دارد.

وی افزود:دولت مردان ترکیه که در باتلاق مسائل سوریه و مسائل داخلی دست و پا می‌زنند اخیراً افاضاتی را از خود بروز داده و کشورمان را به عامل بی ثباتی منطقه و مداخله‌گر در سوریه و عراق متهم کردند.

موسوی ادامه داد: دولت ترکیه با شتاب و عجله به سراغ شاهان بعضی از کشورهای عربی رفته و مسائلی را به کشورمان نسبت داده که همگان می‌دانند ایران لنگر ثبات منطقه می‌باشد.

وی درباره اوضاع ترکیه عنوان کرد: برای لنگر ثبات و آرامش بودن ایران در منطقه حتی دولت ترکیه هم مدیون کشورمان در بعد از کودتا بوده و هم اکنون با نمک‌نشناسی تمام برای خوشایند صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و شیوخ خلیج فارس چشم بر همه مشترکات بستند.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: باید به آقای اردوغان و مسؤولان دولتی ترکیه گوشزد شود که شما و دلقک‌های منطقه‌ای کوچک‌تر از آن هستید که از حوزه نفوذ و توازن قوا به نفع ایران در منطقه جلوگیری کنید.

موسوی یادآور شد: مسؤولان سیاسی و دفاعی کشور باید با نهایت دقت و ظرافت و منطقی به یاوه‌گویی‌های سران ترکیه و حکام سعودی پاسخی قاطع و عملی داده و از هرگونه ملاحظه‌کاری سیاسی خودداری کنند.

وی درباره امور تربیتی اظهار کرد: مسئله تربیت از دیرباز در زندگی بشر با هر فرهنگ و ملتی دارای جایگاه رفیع و برجسته‌ای بوده و امروزه این مسئله با ابعاد مختلف شئون زندگی جوامع بشری گره خورده است.

امام جمعه محمودآباد افزود: در سایه تربیت است که انسان‌ها نسبت به سرنوشت خود و دیگران احساس مسؤولیت کرده و گذشت و ایثار و نوع دوستی معنا پیدا می‌کند.

موسوی در پایان گفت: شالوده مواضع مختلف انسان‌ها و اصولاً نوع عمل آنها در زندگی خصوصی و عمومی به تربیت و امور تربیتی بستگی دارد و ظلم و جنایت و بداخلاقی‎های امروز در جامعه ناشی از خلاء تربیت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها