سخنگوی شورای نگهبان:

شورای نگهبان در زمان بررسی صلاحیت‌ها، موضوع تبلیغات زودهنگام را بررسی خواهد کرد

کدخدایی گفت: اگر در موعد تبلیغات تخلفی انجام شود یا تبلیغات زودهنگام داشته باشیم نیروهای انتظامی و وزارت کشور به وظیفه خود عمل خواهند و شورای نگهبان هم در زمان بررسی صلاحیت‌ها، این موضوعات را بررسی خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۳۰۱۳۳
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، عباسعلی کدخدایی در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما در پاسخ به این پرسش که مهمترین کار هیئت های نظارت بر انتخابات در استان ها چیست گفت: در حوزه انتخابات ریاست جمهوری هیئت مرکزی نظارت شکل گرفته است و باید از طریق هیئت های نظارت استانی، شهرستانی و بخش ها به روند برگزاری انتخابات به ویژه در هنگام تبلیغات و روز برگزاری انتخابات نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: اعزام ناظران بر سر صندوق های رای و شمارش آرا و در نهایت اعلام نتیجه از وظایف اصلی هیئت های نظارت شورای نگهبان است.

کدخدایی با بیان اینکه هیئت های نظارت در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی، وظیفه بیشتری دارند، گفت: مراتب تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ابتدا در هیئت های اجرایی انجام می شود که باید به هیئت های نظارت منعکس شود و اگر تایید کردند به تهران گزارش می شود و در هیئت مرکزی و شورای نگهبان هم بررسی می شود و چنانچه اعتراض و شکایتی باشد مراحلش طی می شود.

وی با اشاره به اینکه 4 حوزه در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی داریم، افزود: 2 حوزه در آذربایجان شرقی و یک حوزه در استان هرمزگان و یک حوزه در شهر اصفهان داریم.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه شروع دستور انتخابات از سوی وزارت کشور 22 فروردین است و هیئت های اجرایی شکل می گیرند، گفت: نام نویسی از 22 فروردین آغاز می شود اما هیئت های نظارت استانی و شهرستانی فقط بر روند برگزاری انتخابات در حوزه های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری انجام وظیفه می کنند.

کدخدایی افزود:هیئت های نظارت شورای نگهبان در حوزه هایی که انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی را داریم مکلف به نظارت بر روند بررسی صلاحیت هایی که از سوی هیئت های اجرایی انجام می شود، خواهند بود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره تبلیغات زودهنگام هم گفت: قانون درباره تهیه مقدمات از جمله تعیین روسای ستاد انتخاباتی و اینکه از اکنون اعلام آمادگی برای نامزدی می کنند، ساکت است اما اگر در موعد تبلیغات تخلفی انجام شود یا تبلیغات زودهنگام داشته باشیم نیروهای انتظامی و وزارت کشور به وظیفه خود عمل خواهند و شورای نگهبان هم در زمان بررسی صلاحیت ها ، این موضوعات را بررسی خواهند کرد.

ارسال نظرات