معاون عمرانی شهردار زنجان:

برای داشتن آسفالت با کیفیت باید زیرسازی اصولی و مناسب صورت گیرد

برای داشتن آسفالت با کیفیت باید زیرسازی اصولی و مناسب صورت گیرد و با آزمایش های لازم نسبت به استانداردسازی آن اقدام کرد.
کد خبر: ۸۸۲۹۷۹۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون عمرانی شهردار زنجان گفت: ترمیم آسفالت معابر در شهر زنجان آغاز می شود.

سعید عباسی با اشاره به ضرورت ترمیم و لکه گیری آسفالت خیابان های شهر زنجان، اظهار داشت: زمستان سرد و برودت هوا موجب بروز خساراتی به آسفالت خیابان های شهر شده که ترمیم آن را در سطح شهر آغاز کرده ایم.

وی به مخروط ریزی در چاله های ایجاد شده خیابان اشاره کرد و افزود: در مرحله نخست این چاله ها با مخلوطی از سنگدانه های مختلف پر خواهد شد و کامپکت لازم برای افزایش تراکم لایه های زیرین انجام می شود.

این مسئول با بیان اینکه قبل از کاهش برودت هوا برای تسهیل عبور و مرور و کاهش مشکلات اقدام به خاک ریزی در چاله های موجود شده است، افزود: این خاک ها در عمق های زیاد تخلیه و با مخروط مناسب جایگزین خواهد شد.

وی ادامه داد: بعد از مخروط ریزی به دانه های درشت و کامپکت نسبت به لکه گیری و ترمیم آسفالت اقدام می شود. تلاش می شود ترمیم ها با کیفیت مناسب در سطح معابر انجام شود، در چاله های کوچک نیاز به کامپکت نخواهد بود و ترمیم انجام خواهد شد.

عباسی به ترمیم سالانه معابر اشاره کرد و اظهار داشت: در هر سال بالای 40 هزار تن آسفالت برای لکه گیری معابر پیش بینی و مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون عمرانی شهردار زنجان فرایند کیفی سازی آسفالت را دارای شرایط شفاف عنوان کرد و گفت: انتقال بار چرخ های ماشین به لایه های زیرین در آسفالت ریزی باید مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: برای داشتن آسفالت با کیفیت باید زیرسازی اصولی و مناسب صورت گیرد و با آزمایش های لازم نسبت به استانداردسازی آن اقدام کرد.

عباسی با بیان اینکه دلیل عمده تخریب آسفالت ها، زیرسازی های ضعیف است، افزود: باید بیس، ساب بیس و آسفالت به صورت کاملا استاندارد عملیاتی شود تا شرایط آسفالت معابر با کیفیت بالا و طول عمر قابل قبول باشد.

ارسال نظرات