فرماندار زنجان:

مناطق ناکارآمد شهر زنجان فاقد امکانات رفاهی و ورزشی لازم هستند

مناطق ناکارآمد شهر زنجان فاقد امکانات رفاهی و ورزشی لازم هستند که در این زمینه باید دستگاه های اجرایی با اختصاص زمین لازم و مناسب به منظور ایجاد چنین فضاهایی، اقدامات اساسی انجام دهند.
کد خبر: ۸۸۲۸۹۸۷
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار زنجان در هفتمین جلسه مشترک ستاد فرهنگی و اجتماعی، مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی با کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی که با حضور استاندار زنجان برگزار شد، اظهار کرد: عمده ترین آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، فرار از منزل، کودکان خیابانی و بروز جرائم مختلف در مناطق ناکارآمد صورت می گیرد.

رسول بیات با بیان اینکه در حال حاضر 20 درصد جمعیت استان در سکونت گاه های ناکارآمد زندگی می کنند، ادامه داد: در صورت اینکه در گذشته در برخی از این مناطق ناکارآمد شهر، طرح و نقشه مناسبی از لحاظ شهری و فرهنگی تدوین می شد، امروز این مناطق، دیگر جزء مناطق ناکارآمد و حاشیه نشین شهر نبودند.

فرماندار زنجان تاکید کرد: با تعیین چشم اندازی بر اساس اسناد فرادستی ملی برای به سازی مناطق ناکارآمد و همکاری بین بخشی نهادها و دستگاه های اجرایی در برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت و منطبق بر اجرای پروژه های مشترک، می توان بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی این مناطق ناکارآمد را بررسی و حل کرد.

بیات، ارائه و اجرای برنامه های مشترک در جهت بازگشایی معابر و گذرگاه های استاندارد برای دسترسی آسان به خدمات مورد نیاز در مناطق ناکارآمد شهری را مهم دانست و افزود: متاسفانه مناطق ناکارآمد شهر زنجان فاقد امکانات رفاهی و ورزشی لازم هستند که در این زمینه باید دستگاه های اجرایی با اختصاص زمین لازم و مناسب به منظور ایجاد چنین فضاهایی، اقدامات اساسی انجام دهند.

فرماندار زنجان خاطر نشان کرد: توانمند سازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ساکنین مناطق ناکارآمد و آموزش در زمینه اشتغال و مهارت آموزی اجتماعی افراد در این مناطق ضروری است.

ارسال نظرات