پیام حضرت آیت‌الله‎العظمی علوی گرگانی(مدّ ظله)، به کنگره ملّی شیخ صدوق(ره)

خبرگزاری بسیج: مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله‎العظمی علوی گرگانی(مدّ ظله) طی پیامی به کنگره ملّی شیخ صدوق(ره)، ضمن تمجید مقام رفیع علمی مرحوم شیخ صدوق(ره)، از دست‎اندرکاران این کنگره ملّی که در ترویج مذهب حقّه جعفریه تلاش می‎نمایند، قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۸۲۸۵۹۹
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶

متن پیام ایشان به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

قال علي (عليه السّلام): مَنْ وَقَّرَ عالِماً فَقَدْ وَقَّرَ رَبَّهُ؛ كسي كه به عالمي احترام نمايد، به خدا احترام نموده است.

تمجید از علما و بیان شخصیت آنها و آگاهی بخشی جامعه نسبت به مقام دانشمندان دینی، موجب ارتباط بیشتر مردم با آنها و نزدیکی به اسلام و دین و مقدسات دینی خواهد شد و هر مقدار که این تجلیلها در جامعه بیشتر باشد، ارزشهای دینی هم بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

شیخ صدوق رحمه الله از بزرگترین شخصیتهای جهان اسلام و از برجستهترین چهرههای درخشان علم و فضیلت است که نزدیک به عصر ائمه عليهم السّلام میزیست و با جمعآوری روایات اهل بیت علیهمالسلام و تألیف کتابهای نفیس و با ارزش در حدود سیصد اثر، خدمات ارزنده و کمنظیری به اسلام و تشیع کرد که خود از همت بالای این عالم جلیلالقدر دلالت دارد.

تألیفات فراوان و گوناگون وی در علوم و فنون مختلف اسلامی، هر کدام گوهر تابناک و گنجینهای پایانناپذیر است که هماکنون نیز با گذشت بیش از یک هزار سال از تاریخ تألیف آنها، به جای فرسودگی و بیرونقی، روز به روز بر ارزش و اعتبار آن افزوده شده و جایگاهی بس رفیع و والا یافتهاند و در صدر قفسه کتابخانهها و در سینه فقها و دانشمندان جای دارند.

مرحوم شیخ الطائفه طوسی رحمه الله به حق او را دانشمندی جلیلالقدر و حافظ احادیث معرفی میکند و عالم بزرگ رجالی مرحوم نجاشی در خصوص این شخصیت بزرگ، می نویسد: «... با این که در سن جوانی بود، همه بزرگان شیعه از او استماع حدیث می کردند.» و عظمت این محدّث کبیر به اندازهای است که روایات مرسله صدوق هم مورد قبول بسیاری واقع شده است.

در پایان از دستاندرکاران این همایش(کنگره ملّی شیخ صدوق)، کمال تشکر را داشته که با این عمل خویش در ترویج مذهب حقّه جعفریه تلاش مینمایند.

با آرزوی توفیقات الهی و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین.

15 جمادی الاولی سنه 1438

ارسال نظرات