فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس،در همایش پلیس،اصناف و بانکها:

درک امنیت با بودن تهدید معنا پیدا خواهد کرد

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس گفت:تا در جامعه امنیت مطلق حاکم باشد،امنیت معنایی ندارد،زیرا درک امنیت،با بودن تهدید معنا پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۲۷۹۵۲
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج:لحضاتی پیش، سرهنگ شاهپور فلاحی،فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس،در حاشیه همایش پلیس،اصناف و بانکها،که در فرمانداری شهرستان قدس برگزار شد،با آرزوی نوروزی شاد و به یاد ماندگار برای مردم شهرستان قدس،تصریح کرد:همانطور که که اساسی ترین نیاز جامعه امنیت مطلوب است،این امنیت همه مشاغل و حتی جان انسانها را تحت تاثیر خود قرار میدهد و امروز رشد اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی بدون امنیت میسر نخواهد شد.

 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس،مفهموم امنیت امروزی با گذشته را متفاوت ذکر کرد و بیان داشت:امنیت گذشته در مرزها خلاصه میشد و مهیا کردن آن، با اسلحه و تجهیزات مهم جنگی صورت میگرفت،ولی امروزه موئلفه های دیگری برای امنیت خلاصه شده است و امنیت امروز در اجتماع،فرهنگ و اقتصاد خلاصه شده است.

 
فلاحی  در این باره ادامه داد:مرجع های گذشته امنیت نیرو و اسلحه بود،ولی امروزهمکاری و تعامل  همه تشکل ها و نهاد ها و بخصوص مردم با پلیس ،موثر ترین راه مناسب برای برقراری امنیت امروزی است.
 
 
در برقراری امنیت باید هزینه کرد

 
این مقام انتظامی در ادامه اظهار داشت:چه مسئولان و چه مردم باید توجه ویژه ای به بحث امنیت داشته باشند و در این راه حتی اگر برای حفظ جان خود نیز شده باشد،باید سرمایه گذاری  و هزینه کنند.

 
 سرهنگ فلاحی در بخش دیگری  از سخنانش  معنی امنیت را در بودن نا امنی توصیف کرد و تاکید کرد:اگر جامعه در امنیت مطلق باشد،مردم نه معنی و مفهوم امنیت را میدانند و نه قدر امنیت را،زیرا زمانی قدر امنیت و معنای امنیت را درک میکنند،که حادثه ای برای آنها اتفاق بیفتد و امروز درک امنیت با بودن تهدید و ناامنی معنا پیدا خواهد کرد.

 
این مقام انتظامی عنوان کرد: از دانشمندان امروزی،تا ائمه اطهار(ع) بحث امنیت را بعد از آب و غذا،در اولویت هر فرد قرار داده اند و سلامتی و امنیت را مهم جامعه بر شمرده اند.

 
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس، در خاتمه سخنرانی خود،خاطر نشان کرد:مهمترین هدفی که سارقین در ایام تعطیلات نوروز به آن توجه دارند،صنوف طلافروشی و جواهرت است، از این رو باید صنوف طلافرشان توجهات لازم را در این مسئله داشته باشند و بارعایت نکات ایمنی، امکانات و راهکارهایی که پلیس  در اختیار آنها گذاشته است دقت کافی را داشته باشند، تا ان شاء الله نوروزی بدون غم واندوه و پشیمانی را پشت سر بگذارند.
ارسال نظرات