مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان:

موضوع بیابان زایی در کشور به یک معضل جدی تبدیل شده است

طی سال های گذشته موضوع بیابان زایی در کشور به یک معضل جدی تبدیل شده است و این معضل به شکل مداوم از سوی مدیران و مسؤلان رصد می شود.
کد خبر: ۸۸۲۷۸۳۲
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان در جلسه هماهنگی با اعضای نهضت سبز استان زنجان گفت: از رسانه‌ها انتظار می‌رود منابع طبیعی را برای خود میراث ملی بدانندو در حفظ ونگه داری آن کوشا باشند.

آقاجانلو افزود: اهمیت این هفته زمانی روشن می شود که موضوع قرار گرفتن کشور در یک منطقه خشک و نیمه خشک، مطرح می شود.

وی در ادامه با اشاره به حضور فعال آموزش و پرورش در برنامه‌های منابع طبیعی اظهار داشت: این نهاد به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت همواره نقش موثری را ایفاء کرده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی سال جاری تصریح کرد: در سال جاری و با هدف افزایش مشارکت‌های مردمی شعار هفته( همیار طبیعت باشیم) انتخاب شده است.

آقاجانلو با اشاره به نقش منابع طبیعی در زندگی انسان‌ها عنوان کرد: اگر به فکر طبیعت نباشیم مشکلاتی همچون مسأله گرد و غبار جنوب کشور و ریزگردها برای استان زنجان پیش رو می‌ باشد که برای خود نگران کننده می باشد.

مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه همه دستگاه ها در جلب مشارکت مردم و همیاری به منابع طبیعی بایددر تلاش باشند،عنوان کرد: این هفته فرصت خوبی است که طرح ها دستگاه برای حفظ و نگه داری منابع طبیعی تبیین و اولویت بندی شوند.

وی افزود: طی سال های گذشته موضوع بیابان زایی در کشور به یک معضل جدی تبدیل شده است و این معضل به شکل مداوم از سوی مدیران و مسؤلان رصد می شود.

آقاجانلو حضور سازمان ها مردم نهاد در کنار منابع طبیعی را غنیمت شمرد و خاطر نشان کرد: قطعا از پیشنهادات و رهنمود های سمن ها در پشتوانه سازی و تقویت منابع طبیعی استفاده می شود.

خلیل آقا جانلو با اشاره به همکاری موسسه مهرانه با منابع طبیعی استان زنجان به مناسبت هفته منابع طبیعی خاطر نشان کرد: روز درختکاری امسال در استان زنجان به صورت نمادین در این موسسه خیریه انجام می‌شود.

ارسال نظرات