مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان:

بیش از 132 محل اسکان اضطراری استان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند

هم ا‌کنون بیش از 132 محل اسکان اضطراری استان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و با همکاری اداره‌کل راه‌آهن کشور، یک قطار در تهران به منظور جابجایی مسافرینی که بدلیل مسدود شدن راه‌ها در زنجان مانده اند پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۸۲۶۲۴۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان از انجام عملیات‌های آزادسازی در جاده های دندی و طارم به زنجان خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات ها در قاطع مختلفی از جاده های دندی و طارم به زنجان، چندین دستگاه خودرو که در برف سنگین جاده ها مانده بودند، رهاسازی شدند.

صفی اله کرامتی از آزادسازی چندین دستگاه خودروی سواری، کامیون و نیسان که بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید در جاده های شهرستان طارم مانده بودند، خبر داد و افزود: با همت راهداران و نجاتگران جمعیت هلال احمر و با همکاری فرمانداری شهرستان طارم، تمامی خودروهایی که طی چندین مقطع در جاده دندی و طارم به زنجان در برف مانده بودند، رهاسازی شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: در جاده طارم به زنجان در مسیرهای نرسیده به روستای ذاکر، نزدیک بادامستان و همچنین در گردنه آینه، بیش از 60 دستگاه خودروی در برف‌مانده که عمدتا خودروی سواری و چند دستگاه کامیون و نیسان بودند با همت عوامل راهداری و نجاتگران هلال احمر امدادرسانی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در راه ماندن این خودروها، هیچ آسیب جانی و صدمه انسانی بدنبال نداشته است، یادآور شد: در طی عملیات‌هایی که از ظهر امروز آغاز شد، بیش از 20 دستگاه خودرو که در گردنه چایرلو جاده دندی در برف مانده بودند نیز آزاد شدند.

کرامتی با اشاره به اینکه هم‌کنون بدلیل استمرار بارش برف دو جاده دندی و طارم به زنجان مسدود می‌باشد، یادآور شد: سایر جاده ها و محورهای مواصلاتی استان باز است و امدادگران و عوامل راهداری همچنان به بازسازی و ایمن نگه داشتن این مسیرها می پردازند.

وی ضمن قدردانی از همکاری رسانه های استان در اطلاع رسانی به‌موقع به مسافرین و مردم بویژه در جمع آوری کمک برای در راه ماندگان، خاطرنشان کرد: هم ا‌کنون بیش از 132 محل اسکان اضطراری استان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و با همکاری اداره‌کل راه‌آهن کشور، یک قطار در تهران به منظور جابجایی مسافرینی که بدلیل مسدود شدن راه‌ها در زنجان مانده اند پیش بینی شده است.

کرامتی بار دیگر از مردم خواست تا با توجه به نامساعدبودن وضعیت جوی بویژه در جاده های کوهستانی استان از تردد و مسافرت‌های غیرضروری جدا خودداری نمایند و درصورت ضرورت سفر، حتما با توجه به توصیه های ایمنی و جاده ای، تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

ارسال نظرات