نماینده لاهیجان در مجلس در گفت‌وگو با «بسیج»:

رفتار مسوولین باید منطبق با منویات رهبری باشد

ذبیح الله نیکفر گفت:مردم حق دارند همه چیز را بدانند و این موضوع امضای قراردادهادر منزل سفیر سوئد هم مستنثنا نیست و مردم هم بایداز این قراردادها هم مطلع باشند و بدانند که در این جشن چه قراردادهایی امضاء شده است.
کد خبر: ۸۸۲۵۴۴۸
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

ذبیح الله نیکفر، نماینده لاهیجان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات قاسمی سخنگوی وزارت خارجه درباره حضور وزرا در منزل سفیر سوئد مبنی بر اینکه قراردادی درآنجا امضا نشده و این مراسم به افتخار نخست وزیر سوئد برگزار شده است، گفت: این موضوع بسیار مهم است؛ رفتار ما در جریان سفر های خارجی و یا ملاقات با کشور های غربی در جریان دیدار ها باید به گونه ای باشد که منطبق با رفتار رهبر معظم انقلاب باشد.

وی در ادامه افزود: در گذشته، رهبری در جریان این دیدارها و یا در مراسم های این چنینی زمانی مشاهده می کردند شئونات اسلامی در آن مراسم ها رعایت نمی شود، آن مجلس را ترک می کردند؛ الگوی مسئولان ما در بحث روابط دیپلماتیک باید رهبری باشد و هنگامی که مشاهده می کنند شئونات اسلامی در مجلسی رعایت نمی شود باید آن مراسم را ترک کنند.

نماینده مردم لاهیجان اظهار داشت: اکنون هم که این اتفاق افتاده است ما شاهد این هستیم که مسئولان این عمل خود را توجیه می کنند ولی درصورتی که از این موضوع از قبل اطلاع داشتند نباید در این مجلس حضور پیدا می کردند.

نیکفر در خصوص قرار دادهای به امضا رسیده در این مراسم گفت: بنده سالیان سال است که مشاهده می کنم عده ای از مسئولان در این کشور شعار می دهند که دانستن حق مردم است و قطعا این حق امروز هم وجود دارد و مردم حق دارند همه چیز را بدانند و در جریان باشند و این موضوع امضای قراردادها در منزل سفیر سوئد هم مستنثنا نیست و مردم باید از این قراردادها نیز مطلع باشند و بدانند که در این جشن چه قراردادهایی امضاء شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان ملت نیز در این قضیه پیگیر هستند تا از موضوع قراردادهای امضاء شده در این مراسم اطلاع پیداکنند، و وزرایی که در این مجلس و در منزل سفیر سوئد حضور داشتند باید به مجلس و نمایندگان ملت پاسخگو باشند.
ارسال نظرات