با اجرای موفقیت آمیز در پیشوا به عنوان شهرستان پایلوت؛

طرح همگام با کشاورز سال آینده در سطح کشور اجرا می شود

خبرگزاری بسیج: طرح همگام با کشاورز با اجرای موفقیت آمیز در شهرستان پیشوا به عنوان پایلوت و افزایش تولید در سطح، سال آینده در سطح کشور به اجرا در می آید.
کد خبر: ۸۸۲۴۸۹۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در همایش تجلیل از مجریان و هادیان طرح بسیج همگام با کشاورز  که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و مسئولان ادارات و ارگان های شهرستان پیشوا در سالن آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، گفت: در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی طرح بسیج همگام با کشاورز را از سال 93  آغاز کردیم  که با اتمام مرحله آزمایشی این طرح در شهرستان پیشوا، شاهد تغییرات چشمگیری در عملکرد محصولات  در واحد سطح شدیم و گزارش عملکرد آن با رصد و گزارش گیری مستند از 80 کشاورز در30  روستا که به تائید مدیریت جهاد کشاورزی استان هم رسیده شاهد نتایج مطلوب و خوبی بوده ایم.

نصیری افزود: در تولید محصولات زراعی در تولید گندم از 500 کیلوگرم در هکتار به 3 و نیم تن افزایش پیدا کرده، در تولید جو افزایش عملکرد از یک تن تا 3 تن در هکتار و در تولید ذرت شاهد افزایش عملکرد از  25 تا 40 تن بوده ایم.

همچنین در بحث محصولات گلخانه ای در تولید خیار شاهد افزایش عملکرد از 20 تن در هکتار  به 80 تن و در تولید صیفی جات هم شاهد افزایش عملکرد از 10 تا 90 تن در هکتار بوده ایم.

سردا نصیری با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم در شهرستانهای ملارد، پاکدشت، پیشوا، فیروزکوه و دماوند در قالب اردو‌های یک و سه روزه متخصصان کشاورزی افزود: سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری، طرحی را با عنوان «بسیج همگام با کشاورز» در دستور کار خود قرار داد. این طرح در ابتدا به صورت آزمایشی در چهار استان تهران، مازندران، اردبیل و خوزستان از سال ۹۳ به مرحله اجرا درآمد که این طرح در شهرستان پیشوا نتایج مطلوبی به دنبال داشته و با موفقیت این طرح، به عنوان پایلوت  در پیشوا،طرح «بسیج همگام با کشاورز» سال 96 در سطح کشور اجرا می شود.    

 

 

 

خاطر نشان می شود: در این همایش آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا جانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور، علی رعیت خاکی رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، علی اشرف منصوری، رئیس جهاد کشاورزی استان تهران و مسئولان شهرستان پیشوا حضور داشتند.

 در پایان این مراسم، ضمن رونمایی از بولتن طرح ملی بسیج همگام با کشاورزی، از کشاورزان، فعالان و مربیان کشاورزی شهرستان پیشوا که در راستای اجرای این طرح فعالیت داشتند، قدردانی به عمل آمد.    

 

ارسال نظرات