گارگران محتاج نان شب هستند/ وعده دولت در رفع مشکل معیشتی کارگران به مرحله عمل نرسید

امام‌قلی‌تبار خاطر نشان کرد: کارگری که محتاج نان شب باشد و نتواند طی پنج سال به یک مسافرت برود، چه انتظاری از این قشر است که در حین کار تمرکز داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۲۳۸۶۹
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران مازندران اظهار کرد: در دوره اقتصاد مقاومتی کارگران گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و همه تلاش این قشر اجرای فرامین معظم‌له بود و کارگران در خط مقدم اجرای این طرح قرار داشتند و به صورت عملیاتی برای اجرای فرمان رهبر انقلاب اسلامی ورود پیدا کردند.

حمیدرضا امامقلی‌تبار در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری، دغدغه اصلی جامعه کارگری کشور را کوچک شدن سفره کارگران کشور عنوان و اظهار کرد: جامعه کارگری وظیفه خویش را از بدو انقلاب تاکنون به درستی انجام داد ولی چندان مورد حمایت قرار نگرفتند.

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران مازندران به حضور پرشور کارگران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دوره سازندگی نقش کارگران در بازسازی کشور بسیار چشمگیر بود ولی در همین دوران هم مورد توجه قرار نگرفتند.

وی در ارتباط با وضعیت نسل دوم جامعه کارگری کشور، گفت: این نسل تلاش دارد از طریق ارتباط گیری با مسؤولان و متولیان دغدغه‌های خویش را مطرح کنند ولی به نظر می‎رسد،مشکلات مالی و معیشتی بسیاری جدی کارگران چندان جدی گرفته نمی‎شود.

امام‌قلی‌تبار با بیان اینکه برخی افراد از جامعه کارگری به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهدف سیاسی خویش استفاده می‎کنند، افزود: فعالان سیاسی زمانی که به منافع خویش پس از رسیدن به منصب دست پیدا کردند جامعه کارگری را به کلی فراموش می‎کنند.

وی با اشاره به وعده‌های دولت تدبیر و امید در ارتباط با رسیدگی به معشیت کارگران کشور، یادآور شد: قول رفع مشکل معیشتی کارگران توسط دولت عملیاتی نشد، در دولت قبل  کارگران به حق خویش نرسیدند و از زمان شروع فعالیت دولت یازدهم قدرت خرید کارگران کشور 75 درصد کاهش پیدا کرد.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان مازندران اضافه کرد: در حال حاضر این موضوع باعث شد که سفره کارگران کشور به شدت کوچک شد.

وی ادامه داد: وقتی کارگران می‎خواهند در ارتباط با مشکلات و تنگناها صحبت به میان بیاورند، بحث تحریم و دیگر مسائل را پیش می‎کشند تا مشکلات کارگری مطرح نشود.

امام‌قلی‌تبار خاطر نشان کرد: کارگری که محتاج نان شب باشد و نتواند طی پنج سال به یک مسافرت برود، چه انتظاری از این قشر است که در حین کار تمرکز داشته باشد.

وی با این سؤال به اظهارات خویش ادامه داد که آیا مسؤول واردات بی‎‌رویه کارگران هستند،سیستم‌های نظارتی وقتی نمی‎توانند ضعف‌های خویش را پوشش دهند،به تولید کننده ضربه وارد می‎شود و تولید کننده برای جلوگیری از ورشکتگی به کارگران فشار می‎آورد.

رئیس مجمع نمایندگان گارگران مازندران یادآور شد: عدم نظارت یا عدم مدیریت و یا رانت‌های که در این بین وجود دارد باعث می‎شود که تولید داخل در کشور دچار چالش و در نتیجه جامعه کارگری و کارفرمایی دچار مشکل جدی شوند.

وی با اعلام اینکه نگاه نمایندگان واقعی کارگران کشور حمایت از کارفرمایان است، افزود: این نمایندگان معتقدند که تا زمانی‎که این قشر به حق واقعی خویش نرسد کارگر نمی‎تواند به حق خویش برسد، کارگران وظیفه خویش در قبال کارفرما را به درستی انجام می‎دهد وقتی کارگری پس از هفت ماه حقوق همچنان در حال فعالیت در یک واحد تولیدی است،نشان از همکاری جدی کارگران با کافرمایان است.

امام‌قلی‌تبار یادآور شد: کارفرماها به دلیل مشکلات اداری که دارند، توان مقابله با دولت را نداشته و همه گرفتاری‌ها و تنگناها متوجه کارگر می‎شود.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی با رکود اقتصادی مواجه هستیم که عامل آن ضعف مدیریتی است و تحریم به آن صورت وجود ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان مازندران خاطر نشان کرد: اگر ما در شرایط تحریم قرار داریم چرا شاهد ورود بسیاری از کالاهای لوکس به کشور هستیم.

وی در پایان با این سؤوال به اظهارات خویش خاتمه داد و گفت: چرا کارگران از طرف دولت‌ها نادیده گرفته می‎شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها