ایستگاههای آتش نشانی قائمشهر مزین به نام شهدای دفاع مقدس شد/ رونمایی از کتاب زندگی نامه شهید جهانیان

همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین والفجر 8 و در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در سال‌های گذشته سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی قائم‌شهر ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرستان را به نام شهدا مزین کرد.
کد خبر: ۸۸۲۲۹۰۲
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای انقلاب، جنگ، مدافعان حرم و همه آنهایی که در راه اعتلای اسلام و سربلندی مردم ایران جان عزیز خود را در طبق اخلاص نهادند و حسین‌وار و علی‌اکبروار دل به سیاه لشکر کفر زدند، کمترین کاری است که ما به‌عنوان وارثان خون شهدا باید انجام دهیم.

بازخوانی زندگی‌نامه و قصه رشادت‌های شهدا از آن جهت دارای اهمیت است که می‌تواند شخصیت و آرمان شهیدی را که از همه چیزهای خوب خود در دنیا گذشت و وعده حق را لبیک گفت، را به نسل فعلی و آینده منتقل کند.

 همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین والفجر 8 و در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در سال‌های گذشته سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی قائم‌شهر در گامی هر چند کوچک، ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرستان را به نام شهدا مزین و عزم خود را جزم کرد تا برای آن بزرگواران یادگاری برای نسل جدید گذاشته و با ثبت زندگی‌نامه، خاطرات و عکس‌ها زمینه آشنایی با اندیشه‌های آنان را فراهم کند.

محمدعلی شیرسوار مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی قائم‌شهر که خود یادگار سردار شهید حاج جعفر شیرسوار «از فرماندهان شهید نامی مازندران و لشکر ویژه 25 کربلا» است، در اقدامی فرهنگی اقدام به چاپ کتابچه‌ای از زندگی شهدا و به‌ویژه شهید مرتضی جهانیان کرد و با وجود اینکه مدت سه سال از نشر کتابچه زندگی این شهید گرانقدر گذشته و از سوی سازمان آتش‌نشانی شهرستان برای مقطع سنی نوجوانان تهیه و تدوین شد ولی به دلایلی ناگفتنی هرگز از این کتابچه رونمایی به‌عمل نیامد.

حال که در آستانه سالگرد این شهید والامقام قرار داریم قرار بر این شد تا از این کتاب رونمایی شود و در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد تا مردم شهر با اسطوره‌های عشق و شهادت آشنا شوند.

امید است فرهنگ ایثار و شهادت همچنان راه خود را ادامه داده و شهدای گرانقدر، شفیع همه ما در آخرت باشند.

به گزارش فارس، شهید مرتضی جهانیان در سوم مهرماه 1348 در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود و همراه با دیگر جوانانی که تاب از دست‌دادن خاک کشورشان را نداشتند در هفتم خرداد 1364 در حالی‌که 16 سال از بهار عمرش گذشته بود به جبهه اعزام شد و در 21 بهمن ماه همان‌سال در عملیات والفجر 8 جام نوشین شهادت را سرکشید و دعوت حق را لبیک گفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها