ثبت نشان جغرافیایی ملی-بین المللی برای گیاهان دارویی استان

صنعت گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد نشان ثبت جغرافیایی ملی و بین المللی دریافت می کند.
کد خبر: ۸۸۲۲۰۲۷
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
معاون آموزش،پژوهش و فناوری وزارت صنعت و معدن و تجارت در  نشست با پژوهشگران استان با اشاره به ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه گیاهان دارویی گفت: نشان ثبت جغرافیایی ملی و سپس بین المللی در زمینه گیاهان دارویی در استان انجام می شود که با این کار زمینه معرفی گیاهان دارویی و برند سازی با نام کهگیلویه و بویراحمد به صورت قانونی انجام و محصولات گیاهان دارویی در سطح بین المللی عرضه می شود.

وی همچنین تنوع تولید،بروز بودن و نیروی متخصص را از عوامل پیشرفت صنعت در استان بیان کرد و افزود: با تفاهم نامه های متعددی که با وزارت علوم، وزارت کار و وزارت بهداشت منعقد شده درصدد دانش بنیان کردن صنعت و تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت هستیم.

دکتر صادق زاده با بیان اینکه تا پایان سال دو هزار عنوان فرصت مطالعاتی در زمینه کارآموزی و کارورزی انجام می شود یادآوری کرد: از سال 1368 تا سال 1392 نیز 47 واحد تحقیق و توسعه در کشور انجام شد.

وی گفت: درحال حاظر 320 واحد تحقیق و توسعه در کشور ایجاد شد که از این تعداد 11 واحد در کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه تاکنون در کشور 52 محصول ثبت ملی شده و 31 محصول نیز نشان جغرافیایی بین المللی را دریافت کردند افزود: خاویار دریای خزر، نارنگی بندرعباس، زعفران بیرجند،فرش کاشان از جمله این محصولاتهستند.

صادق زاده با اشاره به اینکه هم اکنون 2 هزارو 700 شرکت دانش بنیان صنعتی و نوپا در کشور وجود دارد گفت: حدود 270 صنعت دانش بینان تاکنون ثبت شده و 32 شرکت دارای پروانه تولید نیز در کشور وجود دارد.

وی همچنین ازمعافیت های مالکی برای صنایعی که دانش بنیان نیستند خبر داد و گفت: در 9 ماهه امسال 3 میلیون نفر ساعت در بحث دانش بنیان کردن کالا آموزش داده شدند. 

دیودیده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم با بیان اینکه 460 میلیارد تومان اعتبار برای 500 طرح بزرگ و متوسط صنعتی در استان پیش بینی شده است گفت: تا کنون105 طرح مبلغ 90 میلیارد تومان اعتبار دریافت کردند.

وی گفت:تاکنون 10 هزار میلیارد تومان برای طرح های کلان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار هم با بیان اینکه اعتبارات پژوهشی در استان کهگیلویه و بویراحمد ناچیز است گفت: باید زیرساخت های پژوهش در استان تشکیل شود تا بتوانیم در حوزه پژوهش کارهای مثمر ثمر و مفیدی انجام دهیم.

مجید محنایی افزود: تجمیع مراکز رشد و حضور آنها در پارک علم و فناوری از مهمترین مواردی است که دانشگاهیان باید تلاش خود را بر آنها متمرکز کنند.

ارسال نظرات