مسئول سازمان بسیج مداحان کردستان خبر داد؛

راه یابی 45 اثر به جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی کردستان

یوسفی از راه یابی 45 اثر از میان 120 اثر ارسالی به دبیرخانه اولین جشنواره دف نوازی و مولودی خوانی کردستان شامل 11 گروه در بخش دف نوازی و مولودی خوانی؛ 18 نفر در بخش منقبت خوانی و 16 نفر در بخش تکنوازی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۱۶۴۵
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، محسن یوسفی مسئول سازمان بسیج مداحان استان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره استانی دف نوازی و مولودی خوانی اظهار داشت: سازمان بسیج مداحان استان کردستان افتخار دارد برای اولین بار جشنواره مولودی خوانی و دف نوازی را با نام "فجر انقلاب" در دهه مبارک فجر برگزار نماید.

 

وی برگزاری این جشنواره در سطح استان را پتانسیلی در جهت استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های بسیج در راستای ارتقای سطح مولودی خوانی و دف نوازی عنوان کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره جانفشانی های شهدای انقلاب اسلامی، گسترش فعالیت های فرهنگی و مذهبی در سطح استان، ارج نهادن به تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه دف نوازی و مولودی خوانی استان از اهداف کلی جشنواره می باشد.

 

یوسفی عنوان داشت: جشنواره در سه بخش مولودی خوانی و دف نوازی گروهی، منقبت خوانی(تک خوانی) و تک نوازی در حال برگزاری است و داروی جشنواره در دو مرحله انجام می شود.

 

مسئول سازمان بسیج مداحان استان یادآور شد: از میان 120 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره 46 اثر با بازبینی و رای داوران به مرحله افتتاحیه راه یافته و جواز حضور در جشنواره استانی را پیدا کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: در بخش مولودی خوانی و دف نوازی جشنواره 11 گروه، در بخش منقبت خوانی(تک خوانی) 18 نفر و در بخش تکنوازی 16 نفر به جشنواره استانی راه یافتند که امروز در مراسم افتتاحیه باهم به رقابت خواهند پرداخت که در بین این افراد و گروه ها، 3 گروه به عنوان گروه های اول تا سوم سه نفر تک خوان و سه نفر نیز به عنوان تکنواز برتر جشنواره استانی "فجر انقلاب" کردستان انتخاب و جوایز ارزنده ای به آنان تعلق خواهد گرفت.


ارسال نظرات