پاسخ کارگردان "کمدی انسانی" به خبرنگار بسیج:

مادر ایرانی تمام آرزوهایش را در فرزند خود متمرکز می کند

کریمی در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج در نشست خبری فیلم "کمدی انسانی" گفت: مادر ایرانی تمام آرزوهایش را در فرزند خود متمرکز می کند یعنی یک مرد قوی و محکم را در قالب فرزند می بیند تا در قالب همسر.
کد خبر: ۸۸۲۱۴۵۱
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «کمدی انسانی» ساخته محمدهادی کریمی با حضور کارگردان، بابک اردلان صدابردار، علی نصیری‌نیا طراح صحنه و لباس، بهزاد عبدی آهنگساز، علیرضا شجاع‌نوری، آرمان درویش، بهاره‌ کیان‌افشار، هستی مهدوی‌فر و ایلیا نصراللهی از بازیگران فیلم برگزار شد.

کریمی کارگردان "کمدی انسانی" در پاسخ به پرسش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در مورد اینکه اگر حضور مادر شخصیت اصلی در فیلم پررنگ تر و بیشتر می شد فیلم بهتر نمی شد گفت: اگر این حضور بیشتر بود غم غربت شخصیت اصلی کم می شد.

وی افزود: به نظرم اگر ما مادر شخصیت اصلی را زیاد می دیدیم دیگر چشممان دنبال مادر نبود ضمن اینکه در واقع نشان می دهد که خصوصیت یک مادر ایرانی در این چهار سکانسی که خانم زارع به من افتخار دادند مادری دلسوز ولی کمی نا آگاه بود که نگران این بود که چرا بچه اش چپ دست است و اصلا نگرانی از این خانواده و مادر شروع می شود.

کریمی اظهار داشت: این مادر مادر دلسوزی است و تیپ زن و مادر ایرانی را نشان می دهد به خصوص مادری که تمام آرزوهایش را در فرزند خود متمرکز می کند یعنی یک مرد قوی و محکم را در قالب فرزند می بیند تا در قالب همسر. اتفاقی که برای بسیاری از زن های ایرانی به خصوص در دهه های پیش می افتاد که مرد ایده آل آنها فرزندی بود که باید رشد می کرد و برومند می شد ولی من احساس کردم که اگر بیشتر از این دیده شود در آن پلان اول فیلم که شخصیت اصلی مادرش را در حال نقاشی کردن می بیند و جای خالی او را احساس می کند شاید دیگر مفهوم خود را از دست می داد.

ارسال نظرات