طرح ملی خادم فرصت توانمند سازی در برابر حوادث است

اجرای طرح ملی خادم، فرصت ارزشمندی برای توانمندسازی افراد در مواجهه با حوادث است که امیدواریم همکاری لازم در این آموزش‌ها انجام شود.
کد خبر: ۸۸۲۱۴۳۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

به گزاش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نکا،  در حاشیه برگزاری  طرح خادم در گفت‌وگویی  گفت: اجرای طرح ملی خادم، فرصت ارزشمندی برای توانمندسازی افراد در مواجهه با حوادث است که امیدواریم همکاری لازم در این آموزش‌ها انجام شود.

حسین حیدری اظهار کرد: این طرح در مراحل مختلف انجام می‌شود که در مرحله اول 450 خانوار شهرستان نکا در شهرک‎های ولایت و نگین مورد آموزش قرار می‌گیرند که این آموزش‌ها به 350 خانوار در شهرک ولایت و100 خانوار در شهرک نگین ارائه می‌شود.

وی افزود: آموزش های لازم به داوطلبان در دوره‌های مختلف ارائه شده است و اکنون این افراد آموزش دیده، با هدف آموزش به خانوارها و با اطلاعات کامل در مناطق مختلف در نظر گرفته شده حاضر و ارائه خدمت می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نکا، ادامه داد: با اجرای طرح خادم در بازه زمانی یک‌ساله، داوطلبان به صورت ماهانه آموزش‌های لازم را در درب منازل، به خانواده‌ها ارائه کرده و آنها را برای آماده‌تر شدن مقابل مخاطرات آموزش می‌دهند.

این مسؤول خاطر نشان کرد: در این طرح خادم، داوطلبان آموزش دیده در این طرح، چگونگی مواجه با بلایای طبیعی و ارائه کمک‌های امداد و نجات را به خانوارها همراه با نقشه خطر بلایا، مقاوم سازه‌ای و غیرسازه‌ای، کیف شرایط بلایا و موارد مختلف دیگر آموزش می‌دهند.

حیدری با اعلام اینکه با استفاده از طرح خادم تا پایان1400، خانوار ایرانی را در برابر مخاطرات آماده می‌کنند، گفت: این طرح همچنان‌که اشاره شد در مرحله‌های مختلف اجرایی می‌شود و در مدت زمان‌های مختلف همه خانوارهای نکایی در کنار آحاد جمعیت کشور این آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

وی اظهار کرد: آموزش‌های امداد و نجات و آمادگی در برابر مخاطرات در دوره‌های مختلف توسط جمعیت هلال احمر در طول سال اجرایی می‌شود که این آموزش‌ها در مدارس، مساجد، ادارات و در بین گروه‌های خاص اجرایی شده است؛ اما همه مردم جامعه از این طرح برخوردار نبودند که اکنون با اجرای طرح خادم، آموزش‌های امداد و نجات و آمادگی در برابر مخاطرات، همگانی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نکا، افزود: براساس برنامه‌ریزی کمیته خادم در شهرستان نکا، مناطق آسیب‌پذیر در این شهرستان به عنوان اولویت اصلی اجرای طرح خادم انتخاب شدند تا با اجرای این طرح در دو شهرک ولایت و نگین، در ادامه نقاط دیگر شهرستان، تحت پوشش قرار گیرد.

حیدری گفت: ایجاد آگاهی و دغدغه در بین عموم افراد جامعه از مهمترین اهداف اجرای این طرح است که با ارائه آموزش‌های مختلف انجام می‌شود تا مردم نقاط مختلف نسبت به مخاطراتی که آنها را تهدید می‌کند اطلاعات بیشتری کسب کرده و مقابله با بحران و تهدیدها را فرا گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها