خبرهای داغ:
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی:

وضعیت نامناسب فضای کسب و کار نییجه موضع گیری های سیاسی

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی گفت: وضعیت نامناسب فضای کسب و کار ما در رتبه جهانی جلوه ای است که ما از خودمان به بیرون نشان می دهیم و اکثرا مربوط به بحث های کلانی است که در موضع گیری های سیاسی و نهادی نهفته است.
کد خبر: ۸۸۲۰۹۴۴
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی، داود بهبودی امروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: فضای کسب و کار در واقع یک بستر نهادی و حقوقی برای کسب و کار است که بخشی از این فضا مربوط به شاخص هایی است که عمدتا به قوانین و مقررات برمی گردد اما مهمتر از آن شاخص ها و فاکتورهای سیاسی و نهادی است.

وی افزود: یک سرمایه گذار خارجی فقط قوانین و مقررات شما را مدنظر قرار نمی دهد بلکه بررسی می کند که نگاه شما به دنیا و نگاه دنیا به شما چگونه است؛ آیا دنیا به شما به عنوان یک کشور همراه با اقتصاد جهانی می نگرد یا در تقابل با آن؛ آیا به شما به عنوان یک منطقه امن نگاه می کند یا به عنوان کشوری که در معرض تهدید قرار دارد؛ برهمین اساس چه در سرمایه گذاری و چه در تعاملات و عقد قراردادها محیط کلان ما طبعا در نگاه دنیا تعیین کننده است.

بهبودی ابراز داشت: اینکه ما می گوییم فضای کسب و کار ما در رتبه جهانی وضعیت مناسبی ندارد جلوه ای است که ما از خودمان به بیرون نشان می دهیم و اکثرا مربوط به بحث های کلانی است که در موضع گیری های سیاسی و نهادی نهفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: در داخل کشور اقدامات خوبی در راستای اصلاح فضای کسب و کار انجام دادیم و قوانین مناسبی در این ارتباط تصویب شده ولی با این حال ضریب تسهیلی که انتظار داشتیم حاصل نشده چرا که فاکتور بیرونی را هنوز به طور کامل تعدیل نکرده ایم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم اگر توافق برجام نهادینه شود کم کم این مسیر شفاف تر به نظر برسد، یادآور شد: ما رتبه کسب و کار را از 153 به 120 رساندیم پس دارد اصلاح می شود اگرچه با سرعتی کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها