سردار ملکی خبر داد؛

برگزاری سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت همزمان با سراسر کشور 18 اسفند در مازندران برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۲۰۴۷۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در جلسه هماهنگی برگزاری سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت که در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار مازندران برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامی داشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مردم نقش مهم و اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.
وی با بیان اینکه مردم به کمک آموزه ها و ارزش های دینی، وحدت و اطااعت از حضرت امام خمینی(ه) این انقلاب را به سرانجام رساندند، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی با همین فرمول از آرمان ها و ارزش های انقلاب پاسداری کردند.
سردار ملکی که در جمع نمایندگان ادارات و دستگاه های اجرایی استان مازندران سخن می گفت، ضمن برشمردن نقش تأثیرگذار روحانیت در پیروزی انقلاب، عنوان کرد: حرکت توده های مردمی با هدایت و رهبری روحانیت بوده و باید از این قشر انقلابی جامعه قدردانی به عمل آید.
مدیرکل حفظ آثار مازندران با اشاره به دیدار مبارز سیاسی انقلاب در رامسر، بیان کرد: روحانیون مبارز سیاسی که شکنجه های سختی در زندان های ساواک دیدند و با تواضع خاصی به مردم خدمت می کنند باید حفظ شوند.
وی در ادامه از برگزاری سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در استان مازندران خبر داد و افزود: این برنامه همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) از ساعت 9 الی 12 روز 18 اسفند در مازندران برگزار می شود.
مدیرکل حفظ آثار مازندران اظهار داشت: قرار است امسال در این جشنواره از 114 مادر و همسر شهید تجلیل به عمل آید.
سردار ملکی برگزاری این مراسم را دلگرمی برای همسران و مادران شهدا دانست و افزود: مادران و همسران شهدا میراث ارزشمند دفاع مقدس هستند و تکریم از آنها در نهایت احترام ضرورت دارد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران ضمن پرداختن به خاطرات مادران شهدا، بیان کرد: مادران شهدا راه های آسمان را بهتر از راه های زمینی بلدند و با ایمان قوی حاضرند جان خود را تقدیم انقلاب کنند.
وی در بخشی از سخنان خود به نقش مادران مازندرانی در تربیت فرزند و همراهی آنان در دفاع مقدس، بیان کرد: مادران غیور این استان این روزها فرزندان خود را برای دفاع از حرم آل الله راهی سوریه می کنند.
سردار ملکی با بیان اینکه خط سرخ شهادت را شهدا آماده کردند، افزود: در حال حاضر هزاران جوان مازندرانی برای اعزام به سوریه نام نویسی کردند.
وی افزود: این خط سرخ شهادت را آتش نشانان ما هم آموختند و دیدیم که برای نجات جان هموطن خود به آتش زدند و آسمانی شدند.
سردار ملکی در ادامه یادآور شد: مادران شهدا چهره های ماندگار دل های ما هستند و دارای شخصیت های والایی هستند که هویت شان باید به نسل های آینده معرفی شود.
وی با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران گفت: این مرکز مکانی برای معرفی این ستاره های صبر و مقاومت خواهد بود.
وی در پایان ضمن قدردانی از ادارات و دستگاه های اجرایی برگزار کننده دو دوره جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در استان مازندران، خواستار همکاری ویژه مسئولین استان در برگزاری سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها