توزیع 4 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار قرآنی در کشور

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور گفت: 4 میلیارد و 500میلیون تومان اعتبار از ابتدای امسال تاکنون برای فعالیتهای قرآنی در سراسر کشور توزیع شده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۴۰۸
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در نخستین همایش انجمن های قرآنی استان در یاسوج گفت:متأسفانه برخی استان ها از این اعتبار هیچ استفاده ای نکردند.
مهدی قره شیخلو افزود:در سالهای 94و95 هر سال مبلغ 200میلیارد تومان برای فعالیتهای قرآنی در کشور اختصاص یافت که هنوز به طور کامل تحقق نیافته است.
وی با بیان اینکه عزم عمومی به ویژه در بخش اختصاص مکان های مدارس به توسعه فعالیتهای قرآن نیاز است ادامه داد:
در کشور 5 هزار مؤسسه قرآنی و7هزار خانه قرآنی شهری و روستایی فعال هستند.
وی با اشاره به برگزاری سالانه 7هزار جلسه سنتی قرآنی در کشور افزود:در کشور 50 هزار نفر حافظ قرآن در 10 سال گذشته نام نویسی کردند که 5 هزار نفر به دریافت مدرک تحصیل از دیپلم تا دکترا نائل شدند.
قره شیخلو گفت: تا27اسفند نام نویسی در دوازدهمین دوره تلاوت قرآن ادامه دارد و متقاضیان می توانند در بخشهای 10،20 و30جزء قرآن ثبت نام کنند.

 
 نماینده ولی فقیه در استان هم در این مراسم گفت:خدمت به عرصه قرآنی از برترین اعمالی است که در راه خدا انجام می شود.
 آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی افزود: هر گاه انسان با کلام وذکر خدا سالم شود زمینه خدمت وانجام عمل خیر در عرصه های دیگر هم برای او فراهم می شود.
وی با اشاره به اینکه قرآن حقیقتی است که در تمام لحظات عمر انسان ضرورت وجود دارد گفت: این ضرورت در موارد خواندن ،حفظ کردن، آموزش، تأمل، تدبر وتفکر ایجاب می شود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود:انفاق نشان صداقت انسان و پایبندی اوست و هر کس می تواند در اندازه توان خود انفاق کند و پاداش آن را چند برابر دریافت کند.
آیت الله ملک حسینی افزود:ضرورت دارد با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی،ائمه جمعه ودستگاههای فرهنگی هیأت امنایی تشکیل و فعالیت های قرآنی در استان را هدایت کنند.
رئیس مؤسسه خیرین مسجد ساز اصفهان هم گفت:این مؤسسه متعهد شده هزار و یک مسجد در سراسر کشور بسازد که 50 مسجد به کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافته که تاکنون 30مسجد ساخته شده است.
طباطبایی افزود: هم اکنون 60 هزار مسجد در کشور وجود دارد و70هزار مسجد دیگر هم نیاز است.
وی گفت: غنی ترین شهر کشور به لحاظ دارا بودن مسجد زاهدان وفقیرترین شهر تهران است.
حجت الاسلام برازش مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: این همایش با هدف جلب مشارکت عمومی،خیرین در فعالیتهای قرآنی وبا حضور خیرین قرآن برگزار شد.
ارسال نظرات