خبرهای داغ:
شهردار ارومیه در نشست خبری با اصحاب رسانه؛

تنها تریبون شهرداری روابط‌عمومی است/ برای پیشرفت شهر با هر حزب و فردی حاضر به همکاری هستم/ هاشمی‌رفسنجانی الگوی فکری من است

شهردار ارومیه در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه‌های جمعی نکاتی را در خصوص حاشیه‌سازی‌های اخیر، تعلقات فکری خود، همکاری‌ها با نمایندگان و احزاب و گروه‌های مختلف و نیز مشکلات مدیریت شهری ارائه کرد.
کد خبر: ۸۸۱۹۸۳۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نشست خبری محمد حضرتپور با محوریت ارائه عملکرد شهرداری و نیز پاسخ به برخی شبهات در ماه‌ها اخیر، با حضور رسانه‌های منتقد و موافق شهرداری در سالن جلسات این نهاد برگزار شد.

این نشست خبری با حواشی و مباحث متفرقه بسیاری همراه بود که شاید متن جلسه را تحت‌الشعاع قرار داده و باعث شد تا بیشتر خبرنگاران چه افراد موافق و چه رسانه‌های مخالف در این مقوله وارد شده و جلسه را به حاشیه ببرند.

حضرتپور، که بیشتر به‌عنوان پاسخ‌دهنده به سوالات حاضر شده بود تا گزارش‌دهنده، در ابتدا و به‌صورت مختصر به بیان عملکردی از فعالیت‌های شهرداری پرداخته و اظهار داشت: در پیشبرد اهداف شهری و ارتقای جایگاه مدیریت شهر باید از اعضای توانمند شورای اسلامی، استانداران سابق و فعلی، نمایندگان سابق و فعلی مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز کارکنان خدوم و زحمتکش شهرداری تقدیر ویژه کنم.

وی، در همین مقدمه سخنانش به مبحث حاشیه‌سازی برخی رسانه‌های منتسب به شهرداری پرداخت و گفت: تنها منبع و مرجع اعلام مواضع شهردار و مجمعه مدیریت شهری قسمت روابط‌عمومی است و هیچ بحث موافق یا مخالف افراد و حاشیه‌های موجود از سوی شهرداری هدایت نمی‌شود.

شهردار ارومیه، خطاب به رسانه‌های موافق خود، عنوان کرد: تمام مباحث و اختلافات باید در محیط عقلانی و مناسب باشد که برخی سوءاستفاده‌کنندگان فرصت مانور پیدا نکنند.

وی، در این سخنانش تاکید کرد: اطرافیان من و نیز یاران سیاسی و جناحی من خط قرمز را رعایت کرده و از حاشیه‌سازی‌های بی‌جا و نامناسب خودداری کنند تا با آرامش نسبت به حل و فصل معضلات و مشکلات شهری اقدام کنیم.

حضرتپور، تعامل با نمایندگان و مسئولین را جزو اولویت‌های اصلی خود در مدیریت شهری برشمرد و تصریح کرد: برای این امر نه حزب و جناحی می‌شناسم و نه افراد برایم اهمیت دارد. برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری و رسیدن به وضعیت مطلوب با هرکس و هر تفکری آماده همکاری هستم.

با اتمام مقدمات حضرتپور، نوبت به سوالات خبرنگاران رسید که اولین سوال در خصوص طرح تحقیق و تفحص از شهرداری و درصد علاقه‌مندی وی به این امر بود.

شهردار ارومیه، در پاسخ به این سوال ابراز داشت: سازمان‌های بزرگی نظیر شهرداری هرگز مصون از خطا و تخلف نیستند. به‌نظر بنده تنها راه برای پیشگیری و مبارزه با تخلفات موجود سیستم و استفاده از توانمندی‌های سیستمی است. اما در صورت تحقیق و تفحص نیز آماده کامل برای پاسخگویی داریم.

وی، نخستین اقدام خود در ابتدای شروع فعالیتش به‌عنوان شهردار را استخراج ممیزی املاک شهرداری عنوان کرد و گفت: در این راستا با اجازه شورای شهر برای جبران ضرر مردم وارد شدیم و تا امروز نیز این مسیر ادامه داشته است.

حضرتپور، در پاسخ به سوال دیگری در مورد سرنوشت زمین‌های ارتش و آزادسازی‌های این زمین‌ها خاطرنشان کرد: مشکلات مالی مانع از فروش زمین‌ها شده که نیاز مالی برای این امر 1200 میلیارد تومان برآورد شده است. این یعنی بودجه 6 سال ما!

وی، خطاب به خبرنگاری که در خصوص استعفایش از شهرداری برای حضور در انتخابات شورای شهر سوال پرسید، چنین پاسخ داد که سابقه من در شورای شهر مشخص است و نیازی به استعفا ندارم.

وی، اضافه کرد: تا زمانی که مردم و نمایندگانشان در شورای شهر بنده را لایق خدمت بدانند می‌مانم و استعفایی در کار نخواهد بود اما اگر مردم خواهان استعفایم باشند قطعا در این صورت تصمیم دیگری خواهم داشت.

شهردار ارومیه، مقوله استعفای خود را شیطنت رسانه‌ای عنوان کرد و ضمن ابراز نارضایتی از چنین اقداماتی، بالا بودن اختیارات شهرداری نسبت به نهادهای د ولتی دیگر را زمینه‌ساز چنین اقدامی دانست.

وی، در خصوص عدم‌ پرداخت حقوق کارکنان و کارگران تحت‌پوشش شهرداری ارومیه، گفت:‌ در این خصوص متاسفانه برخی حاشیه‌ها موجب به‌وجود آمدن سوالاتی شده که به‌منظور روشنگری اعلام میکنم که آخرین حقوق واریزی در شهرداری ارومیه مربوط به آذرماه و نیز آخرین موعد تسویه بیمه کارکنان نیز آبان‌ماه است و در روزهای آتی بیمه آذرماه را واریز می‌کنیم.

حضرتپور، تعداد نیروهای مشغول به‌کار فعلی در شهرداری ارومیه را 4417 نفر اعلام کرد که این آمار در مقایسه با سال 91 و زمان تحویل‌گرفتن پست شهرداری توسط وی تنها 201 نفر افزایش نشان می‌دهد.

این مسئول، درگیری میان شهردار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی را به ضرر اهداف شهر برشمرد و خاطرنشان کرد: در این خصوص نباید به سخنان رسانه‌های طرفدار شهرداری گوش کنید چراکه من تنها از طریق روابط‌عمومی سخنانم را ارائه می‌کنم.

وی، خرید هواپیما توسط شهرداری را نیز مدنظر قرار داد و تصریح کرد: در این رابطه باید چنین اعلام کنم که توریست و کشاورزی 2 ظرفیت عمده برای پیشرفت استان و شهر ارومیه است. بنابراین باید در این مقوله‌ها بیش از گذشته وارد شویم. حال اینکه خرید هواپیما و سفرهای هوایی بهترین زمینه و فرصت برای جذب توریست و استفاده از ظرفیت‌های توریستی شهر است.

شهردار ارومیه، هدف بلندمدت برای خرید هواپیما را بالا بردن درآمدهای پایدار شهرداری دانست و ابراز داشت: شهرداری عملا درگیر معیشت و مشکلات زندگانی مردم است که باید در این رابطه تلاش‌های بیشتری داشته باشیم.

وی، در خصوص سرمایه‌گذاری شهری نیز خاطرنشان کرد: نسبت به دوره‌های گذشته شهرداری عملکرد مناسبی داریم اما به‌دلیل نبود منابع مالی پایدار و نیز مشکلات شرکت‌های طرف قرارداد در این زمینه موفقیت‌های چندان به‌دست نیاورده‌ایم.

حضرتپور، شکایت اداره راه‌و‌شهرسازی و دخالت استاندار در خصوص محکومیتش را بیان کرده و گفت: در این پرونده به 4 ماه انفصال از خدمت محکوم شده بودم که با حسن‌نیت و دخالت استاندار قضیه حل و محکومیتم به نقدی تقلیل یافت!

این مسئول، در مورد حاشیه‌های موجود در خصوص راه‌اندازی فرهنگسرای رسانه و توضیح در این مورد گفت: این فرهنگسرا برای ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و در راستای افزایش تعاملات میان رسانه‌ها و ادارات راه‌اندازی شده. اگر کمترین خدشه‌ای به ماهیت آن وارد شود فورا اقدام به تعطیلی می‌کنم.

وی افزود: هر حاشیه‌سازی توسط دست‌اندرکاران این فرهنگسرا با برکناری و کنارگذاشته شدن آن‌ها مواجه خواهد شد.

شهردار ارومیه، در پایان سخنانش، از علاقه فکری و منشی خود به مرحوم رفسنجانی نیز پرده برداشت و ابراز داشت: علاقه ویژه‌ای به مرحوم رفسنجانی دارم. الگوی فکری من برگرفته از تفکرات وی است. هاشمی چهره مطلوب سیاسی من است و به همین دلیل از او حمایت کرده‌ام. اما در مورد احمدی نژاد تنها دلیلم برای تصدی ریاست ستادش عملکرد مناسب وی در مدیریت شهری بوده است که نباید در این خصوص حاشیه‌سازی شود.


ارسال نظرات