رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

اجرای سالانه بیش از 60 طرح و پروژه تحقیقاتی در بخش کشاورزی استان زنجان

سالانه بیش از 60 طرح و پروژه تحقیقاتی در بخش کشاورزی استان زنجان بر اساس نیاز واحد های اجرایی و بخش خصوصی استان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۸۱۸۷۶۹
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: همه ساله در حوزه تحقیقات کشاورزی استان زنجان طرح‌های تحقیقاتی مختلفی متناسب با سیاست ها و اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان انجام گرفته و تلاش می شود با معرفی این طرح ها به بهره برداران در قالب برنامه های آموزشی و ترویجی مختلف، نتایج حاصل از آن ها در مزارع و واحدهای تولیدی عملیاتی و اجرایی شوند.

حسین جعفری از اجرای سالانه بیش از 60 طرح و پروژه تحقیقاتی در بخش کشاورزی استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: این پروژه های تحقیقاتی بر اساس نیاز واحد های اجرایی و بخش خصوصی استان انجام می گیرد.

وی با اشاره به معرفی و تکثیر هسته های اولیه بذری ارقام مختلف گندم و حبوبات آبی و دیم در استان زنجان، افزایش تحمل محصول به تنش های محیطی را از جمله اهداف آن برشمرد.

جعفری همچنین از تهیه و تکمیل بانک اطلاعات سیمای خاک استان زنجان خبر داد و افزود: در حال حاضر بزرگ ترین کلکسیون ارقام زیتون خاورمیانه در شهرستان طارم تکمیل و تجهیز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان تقویت زیرساخت های تحقیقاتی و تجهیز ایستگاه های تحقیقات کشاورزی را از دیگر اقدامات ارزشمند صورت گرفته در استان دانست و بیان داشت: هم اکنون اقدام به تجهیز ایستگاه تحقیقات پسته ماهنشان، ایستگاه تحقیقات آبخیزداری قره چریان و ایستگاه تحقیقاتی کوشکن در استان شده است.

ارسال نظرات