خبرهای داغ:
انتقاد شدید عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی از دولت؛

دولت مقصر اصلی توسعه نیافتگی مرزها است/ دولت از مرگ کولبرها به نفع خود استفاده می کند

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کسانی در جایگاه دولت چنان از بحث مرگ کولبرها سواستفاده می کنند که گویا خود این آقایان در مسئولیت نیستند و در مقام پاسخگو قرار ندارند و جالب این است که تبدیل به اپوزسیون شده اند که چرا این اتفاق افتاده است.این ها می خواهند فرار به جلو داشته باشند و مردم مقصر اصلی را فراموش کنند.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۹۱
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد حسن آصفری در خصوص مبحث کولبری در مناطق کردنشین،اظهار کرد: امروزه شاهد هستیم که محموله های قاچاق وارد کشور می شود و این محموله های قاچاق بخشی اعظم از آن ها از مبادی و گمرکات رسمی کشور وارد می شوند و در این میان کسانی که در بخش واردات کالای قاچاق فعال هستند که وابسته به بعضی از جریانات و اشخاص خاص هستند.

وی ادامه داد:امروز معضل قاچاق کالا،بحث کولبر جوانی که کالای صد کیلویی را با کول حمل می کند نیست ،بلکه معضل اصلی ما در مورد قاچاق کالا، کشتی های بزرگ اقتصادی است که ده ها تن کالای قاچاق و صدها و هزارها کانتینر با بهره گیری از روال قانونی و دورزدن مبادی قانونی و سواستفاده از بی توجهی مجموعه های نظارتی،کالاهای قاچاق را وارد کشور می کنند و با درآمدزایی هنگفت،این کالاها را وارد بازار می کنند و و سبب تعطیلی تولید و صنعت و بیکار شدن کارگران ما می شوند.

آصفری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص کولبرها،توضیح داد:مقام معظم رهبری در فرمایشاتی اشاره نمودند که آن کانال های اصلی واردات قاچاق که همان بنادر و حتی برخی از فرودگاه ها که مبادی ورود قاچاق کالا به کشور است، باید شناسایی شود و با آن ها برخورد شود نه یک جوان مرزنشینی که از سر ناچاری و بیکاری و تعطیل شدن کارخانه هایی که به دلیل واردات کالا توسط کارتل های اقتصادی و وابستگان به امضاهای طلایی در کشور به ورطه تعطیلی کشیده شده اند،برخورد شود.

وی افزود: لذا برخورد با افراد جزء مثل این جوان هایی بین 18 تا 25 سال که در چند روز گذشته شاهد بودیم به دلیل کولاک شدید از بین رفتند و جان خودشان را از دست دادند و یک مرگ بسیار دلخراشی را به دنبال داشتند، چاره کار نیست زیرا مشکل ما این ها نیستند.

این نماینده ادوار مجلس و دبیر اول کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم با انتقاد شدید از دولت اذعان کرد:امروز برخی از اشخاصی که در دوران های مختلف و در جایگاه تصمیم گیر،چه در مجلس و چه در دولت بودند، داعیه دار و کاسه داغتر از آش شده اند و دارند برای این جوان ها دلسوزی می کنند در حالی که تصمیمات خود این دولت سبب شده تا این جوان ها دست به این اقدامات بزنند و بخاطر نبود اشتغال روی به کولبری بیاورند که آن هم کالاها متعلق به خودشان نیست و متعلق به افراد کلانی است که صرفا کارمزدی را از صاحب اصلی بار دریافت می کنند.

وی با خطاب قرار دادن نایب رئیس مجلس گفت:شاهد هستیم که آقای پزشکیان در جایگاه نائب رئیس مجلس می گوید، برخورد با حقوق های نجومی از بین رفتن جایگاه مدیریت در کشور و عدم استفاده از مدیران کشوری است.حالا اگر حقوق نجومی و پولی که مفت در اختیار مدیران گذاشته می شود برای تولید صرف شود و برای بیمه این جوان های کولبر هزینه می شد هیچ لزومی نداشت تا هموطنان ما کارهای خطرناکی انجام دهند و جان خودشان را در مسیرهای سخت از دست بدهند.

وی تصریح کرد:به نظر من این رفتارها بایستی اصلاح شود و این اقدامات باید اصلاح شود.واقعیت این است خود آقایان تصمیم گرفتند و همین دولت چنین اقداماتی را در مرزها انجام دادند و امروز خود این دولت و رسانه ها و هم مسئولینش تبدیل به هوادار کولبرها شده اند.

وی افزود:رفتارهای دوگانه ای از کسانی که حامی کولبرها شده اند دیده می شود و امروز یکی از مقصرانش همین افرادی هستند که در دولت و یا در مجلس صحبت هایی می کنند که با رفتارشان جور در نمی آید و تفاوت فاحشی بین رفتار و گفتارشان وجود دارد.

آصفری با تاکید بر اقدامات انجام شده در مجلس نهم در رابطه با کولبرها،خاطر نشان کرد: ما در مجلس نهم در کمیسیون امنیت وزیر کشور وقت را خواستیم که نسبت به بیکاری در مرزها پاسخگو باشد و این که حداقل مرزنشینان ما مجوزهای جزیی را برای آوردن یک سری اقلام جزء داشته باشند تا بتوانند امرار معاش کنند ولی هیچ اقدامی صورت نگرفت.

این نماینده ادوار مجلس در خصوص وظیفه دولت برای سامان دادن مرزها،توضیح داد: مرگ کولبرها آن قدر موثر است که دولت بنشیند و درباره مرزنشین ها و جوانان بیکار ما تصمیم بگیرد و امتیازهایی برای آن ها در نظر بگیرد که حداقل بتوانند امرار معاش کنند و نخواهند که از مسیرهای صعب العبوری بروند و جانشان را از دست بدهند.

وی ادامه داد:با مرگ این هموطنانمان دولت باید تکانی بخورد و پاسخگوی این اتفاق باشد و مسئولان دولتی از قبیل استاندار،وزیر کشور و وزیر اقتصاد باید مسئولیت پذیر باشند و نباید از مرگ این کولبرها به نفع خود سواستفاده نمایند.

آصفری در پاسخ به این سوال که مناطق مرزی از پتانسیل های زیادی برای توسعه برخورادر است اما ما شاهد این موضوع نیستیم. آیا نگاه امنیتی در این باره وجود دارد یا مشکلات بورکراسی دولتی منجر به عدم توسعه یافتگی شده است،گفت:ما امروز هیچ گونه دغدغه امنیتی در زمینه ایجاد اشتغال و برای توسعه صنعت در مناطق مرزی نداریم و مرزداران ما نقاط قوتی هستند از این جهت که حامی مرزهای جمهوری اسلامی هستند.ما در دفاع مقدس شاهد بودیم که کسانی که مرزهای ما را حفاظت می کردند همین مردم مرزنشین بودند.

وی خاطر نشان کرد:ما دیروز از مرزنشینانمان برای حفاظت از مرز استفاده کردیم اما امروز که نیاز به توسعه و اشتغال زایی دارند،توجهی نمی شود. نگاه دولت تنها در ایام انتخابات است و با دادن وعده و وعید سعی می کند مرزنشینان را اقناع بکند اما در عمل شاهد هیچ گونه رفتار واقعی توسط دولت نیستیم.

وی با بیان این گفته که دولت از مرگ کولبرها به نفع خود استفاده می کند، اظهار کرد:امروز کسانی در جایگاه مشاور رئیس جمهور چنان از این بحث سواستفاده می کنند که گویا خود این ها در مسئول نیستند و در مقام پاسخگو قرار ندارند و تبدیل به اپوزیسیون شده اند و می گویند چرا این اتفاق افتاده است.این ها می خواهند فرار به جلو داشته باشند و مردم مقصر اصلی را فراموش کنند.

آصفری با مقصر اصلی دانستن دولت در مرگ کولبرها اذعان کرد:من معتقدم که مقصر اصلی این مشکلی که در مرزهای ما شکل گرفته،دولت است و دولت باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد که چرا تدبیری را برای این قضییه نیاندیشیده و با توجه به اینکه در مجلس گذشته در کمیسیون امنیت ملی مصوب شد که برای مرزها اقداماتی در راستای اشتغالزایی انجام بگیرد و اعتبارات خوبی هم برای مرزها در نظر گرفته شد ولی این اعتبارات به درستی در اختیارشان گذاشته نشد و به صورت قطره چکانی و با قاشق خالی با آن برخورد شد.

وی در پایان گفت:اگر می خواهیم از این به بعد شاهد این اتفاقات ناگوار در مرزها نباشیم دولت باید برنامه عملی و اجرایی برای مرزنشینان داشته باشد.

منبع: کردپرس

ارسال نظرات