خبرهای داغ:
در دومین روز از دهه مبارک فجر

افتتاح دو واحد بهداشتی درمانی در بوکان

در دومین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی دو واحد بهداشتی درمانی در بوکان مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۱۸۱۸۵
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در آیین بهره برداری از درمانگاه شبانه روزی مکریان در جمع خبرنگاران گفت: درمانگاه شبانه روزی مکریان با اعتبار بیش از 2 میلیارد و 5000 میلیون ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.

محمد عباسی افزود: در این درمانگاه خدمات ویزیت پزشک عمومی، ویزیت پزشک متخصص مغز و اعضاب، کلیه خدمات پرستاری و ویزیت مامایی به صورت شبانه روزی و با تعرفه دولتی ارائه می شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: کاهش بار مراجعین به بیمارستان، دسترسی آسان مردم به خدمات درمانی، توزیع عادلانه امکانات درمانی از جمله مزایای این درمانگاه است.

عباسی در مورد تجهیزات این درمانگاه اظهار داشت: این درمانگاه دارای 10 تخت تحت نظر زنان و مردان، 2 دستگاه یونیت دندانپزشکی، ترالی احیا با امکانات لازم، الکترو شوک، دستگاه نوار قلب و دیگر تجهیزات مورد نیاز می باشد.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان در مراسم بهره برداری از مرکز طب سلامت رانندگان گفت: این مرکز با اعتبار 300 میلیون ریال توسط بخش خصوصی به منظور ارائه خدمات سنجش سلامت به رانندگان وسایل نقلیه راه اندازی شده است.

عباسی در مورد خدمات قابل ارائه در این مرکز اظهار کرد: سنجش سلامت رانندگان وسایل نقلیه عمومی شامل معاینات بالینی و آزمایش های تشخیص طبی (از قبیل کلسترول، قند خون و ...)، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و تست روان سنجی MMPIاز جمله خدمات قابل ارائه در این مرکز می باشد.

وی به اهمیت این مرکز اشاره کرد و بیان داشت: دسترسی آسان بیش از 3 هزار نفر از رانندگان وسایط نقلیه عمومی شهرستان که قبلاً بایستی برای دریافت این خدمات به سایر شهرستانهای همجوار عزیمت می کردند و همچنین امکان ارائه خدمات به رانندگان شهرستانهایی همچون تکاب، شاهین دژ و میاندوآب و ... نیز اهمیت دو چندان این مرکز را نشان می دهد.

این مقام مسئول حوزه سلامت شهرستان اضافه کرد: رانندگان وسائط نقلیه برون شهري به دليل نقش مهمي كه در جلوگيري از بروز سوانح رانندگي دارند و همچنين ماهيت شغل خود كه ارتباط مستقيمي با جان انسانها دارد ، بايستي از سلامت جسمي و روحي بالاتري برخوردار باشند. بر همين اساس انجام معاينات پزشكي و لزوم داشتن كارت صحت و سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است.

ارسال نظرات