یک روانشناس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

کاهش آستانه تحمل زوجین از عوامل اصلی طلاق

دکتر فرزادی گفت: طلاق نتیجه عدم تحمل انسان ها در برابر سختی ها و تفاوت های فردی است که بین یک زوج اتفاق می افتد.
کد خبر: ۸۸۱۷۳۰۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

شیوع طلاق به دلیل عدم تاب آوری و کاهش آستانه تحمل زوج هاستدکتر حمید فرزادی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به دلایل شیوع طلاق در کشور اظهار داشت: طلاق مسئله ای است نه تنها در جامعه ما بلکه در تمامی جوامع وجود دارد.

این روانشناس رشد تکنولوژی و افزایش تعاملات افراد را در بروز و شیوع طلاق موثر خواند و افزود: هر چه از جامعه سنتی به سمت جامعه مدرنیته حرکت می کنیم انتظارت و توقعات افراد بر اساس تغییر سبک زندگی متفاوت می شود و افزایش توقعات افراد از یکدیگر بر کاهش میزان تحمل و صبوری آنها اثر مستقیم خواهد گذاشت.

دکتر فرزادی تاکید کرد: شیوع پدیده طلاق ناشی از عدم تاب آوری و کاهش آستانه تحمل افراد است، به لحاظ روان شناختی می توان گفت طلاق نتیجه عدم تحمل انسان ها در برابر سختی ها و تفاوت های فردی است که بین یک زوج اتفاق می افتد.

وی به عوامل روانشناختی موثر در افزایش طلاق نیز اشاره کرد و گفت: عوامل روانی در افراد همچون اختلالات روان پزشکی و شخصیتی می تواند در بروز طلاق تاثیرات مستقیمی داشته باشد؛ احتمال بروز طلاق در زوج هایی که به این مسائل دچار هستند زیاد است.

این روانشناس با اشاره به دلایل اجتماعی شیوع طلاق در جامعه عنوان کرد: بحران های اجتماعی همچون بیکاری، مشکلات اقتصادی و جنگ اثر مستقیم بر پدیده طلاق دارند و از عوامل سخت افزاری اجتماعی محسوب می شوند. تغییر الگوها و سبک زندگی که تحت تاثیر دهکده جهانی و فضای مجازی اتفاق می افتد نیز از عوامل نرم افزاری اجتماعی موثر در افزایش طلاق هستند.
ارسال نظرات