حلقه های صالحین بسیج ظرفیتی در جهت تربیت حافظان قرآن کریم

امسال پنجمین سال برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم است که بیش از سی هزار نفر در استان کردستان در این طرح شرکت کرده اند.
کد خبر: ۸۸۱۷۲۷۶
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سازمان اوقاف در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، از سال 91 طرح تربیت حافظان قرآن را آغاز نموده است.

از سال 91 تا کنون بر اساس فرامین رهبری بیش از یک میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شده اند و امسال پنجمین سال برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم است که بیش از سی هزار نفر در استان کردستان در این طرح شرکت کرده اند.

مشارکت گسترده بسیج در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کردستان در جلسه ویدئو کنفرانس هماهنگی آزمون پنجمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم به همراه سردار فلاح جانشین فرمانده سپاه کردستان اظهار داشت: یکی از برنامه های سازمان اوقاف برگزاری طرح حافظان قرآن کریم است که در استان  8 هزار و 100 نفر در سامانه تربیت حافظان قرآن کریم ثبت نام کردند و این درحالی است که سهمیه تعیین شده برای استان 8 هزار نفر بود و این علاقه مردم استان به برنامه های قرآنی را می رساند.

وی گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم یکی از بحث های محوری فعالیت های قرآنی و از منویات مقام معظم رهبری است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه با اشاره به وجود 32 هزار نفر حافظ قرآنی در استان گفت: استان کردستان قابلیت و ظرفیت های فراوانی در طرح تربیت حافظان قرآن دارد.

وی به اجرای تفاهمنامه بین سپاه بیت المقدس و اداره کل اوقاف استان کردستان در جهت هم افزایی و ترویج برنامه های قرآنی طی سالجاری اشاره کرد و گفت: همکاری و همراهی سپاه کردستان در طرح تربیت حافظان قرآن با سازمان اوقاف موجب اجرای هرچه باشکوه تر این طرح در استان شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال 8100 نفر از مجموعه قرآنی استان کردستان تحت پوشش طرح حافظان قرآن کریم قرار گرفته و ثبت نام نموده اند.

 
 

وی افزود: آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم که از بتدای سال تاکنون کلاس های آن برگزار شده است، در تاریخ 16 لغایت 28 بهمن ماه آزمون شفاهی و در تاریخ 28 بهمن ماه نیز آزمون کتبی در مساجد و نواحی مقاومت بسیج سپاه استان برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم بزرگترین رویداد قرآنی در کشور و بزرگترین فعالیت در حوزه حفظ قرآن است.

 

حجت الاسلام نوروزی در خاتمه اذعان داشت: امسال برای اولین بار در پی انعقاد تفاهم نامه مابین سپاه بیت المقدس و اوقاف کردستان با استفاده از ظرفیت حلقه های صالحین بسیج مشارکت گسترده ای در آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان کردستان صورت گرفته است.

 
همکاری سپاه بیت المقدس و اداره کل اوقاف استان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم
 

سردار حمزه فلاح در این جلسه اظهار داشت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم امسال با همراهی معاونت تعلیم و تربیت سپاه بیت المقدس کردستان و اداره کل اوقاف استان در سطح پایگاه ها،حوزه های مقاومت بسیج شهری و روستایی فراخوانی و ثبت نام انجام شده است.

 

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت:در جمع بسیجیان استعدادهای فراوانی در بحث مسائل قرآنی حفظ و قرائت وجود دارد، که باید این توانمندیها سازماندهی و با مشخص شدن آمار قابل توجه حافظین قرآنی بانک اطلاعاتی ایجاد شود.

 

سردار فلاح در ادامه اذعان داشت: انتظار ما از مسئولین تعلیم تربیت سپاه و اوقاف کردستان تلاش بیشتر برای ادامه روند رو به رشد تربیت حافظان قرآن است.

 

وی با انتقاد از این مسئله که مسئولین ما در استان کردستان متاسفانه به برخی مسائل مانند برگزاری کنسرت بیشتر اهمیت می دهند، گفت: انتظار این است که مسئولین در مورد مسائل قرآنی بیشتر پای کار بیایند تا قرآن در جامعه امروز ما از حالت مظلومیت بیرون بیاید.

 
فلاح با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال دین زدایی از جوانان ما بوده اند، عنوان کرد: متاسفانه در داخل کشور و استان نیز به اجرای برنامه های غیر مفیدی همچون کنسرت ها که سنخیتی با فرهنگ اسلامی ندارد بها داده میشود اما در زمینه اجرای برنامه های قرآنی ضعیف عمل می شود.
 
 
وی به روح لطیف و کودکان در جذب آموزه های قرآنی اشاره کرد و گفت: باید بیشترین اولویت را در اجرای برنامه های قرآنی برای کودکان و نوجوانان قرار داد تا فرهنگ و تربیت قرآنی از همان اوایل زندگی در وجودشان نقش ببندد. 
 

وی ازهمکاری سپاه بیت المقدس کردستان در طرح تربیت حافظان قرآن به عنوان یک تکلیف و وظیفه ذاتی نام برد و افزود: با اینکه در حوزه تربیت حافظان قرآن در ابتدای کار هستیم اما باید این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.

 
در پایان باید گفت: تعامل سازنده بین سپاه و اداره اوقاف مقدمه همکاری های سازنده در راستای تقویت فرهنگ اسلامی و قرآنی در استان است استانی که قرآن و فرهنگ اسلامی با گوشت و پوست و خون مردمش عجین است.

دستیابی به جامعه ای متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح در گسترش فرهنگ حیات بخش قرآن کریم و مسئولان برای توسعه فرهنگ قرآنی است .

 


 
ارسال نظرات