نماینده سابق مردم اصفهان در گفت‌وگو با «بسیج» :

پشت پرده عدم استیضاح آخوندی در مجلس نهم

حسن کامران دستجردی: چرا باید بازسازی یک فرودگاه در مشهد را به فرانسوی ها که سیاست های ضد ایران دارند و در جریان قرارداد های گذشته بدعهدی کرده اند بدهیم.
کد خبر: ۸۸۱۷۲۶۸
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵

حسن کامران دستجردی نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه با ایران اظهار داشت: بنده چندین دوره در مجلس رییس گروه پارلمانی ایران و فرانسه بودم، فرانسوی ها همیشه حرف خودشان را میزنند و به دنبال منافع خودشان هستند، بارها تفاهم نامه هایی با فرانسوی ها شده بود ولی فرانسوی ها آن ها را انجام نمی دادند و به آن ها پایبند نبودند.

وی در ادامه افزود: ما نه تنها در مسائل اقتصادی بلکه در مورد مسائل منطقه ای و یا مسائلی درمورد منافقین که در کشور فرانسه ساکن هستند صحبت هایی را با طرف فرانسوی انجام داده بودیم ولی پاسخی مناسب از طرف آنها دریافت نکردیم، فرانسوی ها همچنین در مورد مسائل سوریه مواضع تندی اتخاذ کرده بودند حتی مواضعی تند تر از امریکایی ها؛ بنده بارها به دیگر مسئولان هم عرض کرده بودم فرانسوی ها سربازان امریکایی ها هستند.

کامران دستجردی عنوان کرد: ما هرچه قرارداد با این فرانسوی ها ببندیم و امضاء کنیم، هرچند که عملی هم شوند بی فایده است، چون موضع سیاسی آن ها همان مواضع ضد ایرانی است و تغییری در مواضع سیاسی آن ها نسبت به ایران دیده نمی شود و آن ها همان مواضعی که امریکایی ها و اسرائیلی ها در مورد ایران را اتخاذ می کنند را پیگیر هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم ضمن اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به استفاده از ظرفیت هایی داخلی گفت: ما قابلیت های فنی بسیار زیادی در داخل کشور داریم؛ همین جوانان ما بودند که توانستند فرآیند غنی سازی در مسائل هسته ای، کشتی سازی، صنایع دفاعی در حوزه دریایی و صنایع موشکی را با دستان توانمند خودشان تقویت کنند و به رخ دنیا بکشند، حالا چرا باید بازسازی یک فرودگاه در مشهد را به فرانسوی ها که سیاست های ضد ایران دارند و در جریان قرارداد های گذشته بدعهدی کرده اند بدهیم.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس گفت: ما در مجلس گذشته  می خواستیم همین وزیر راه، آقای آخوندی را استیضاح کنیم اما چون ریاست مجلس نظرشان با این فرد بود نگذاشتند وزیر راه استیضاح شود؛ اکنون هم در مجلس نمایندگان برای استیضاح وزیر در مسائل پیش آمده مثل حادثه قطار تعلل می کنند و رییس مجلس هم حمایت های خود را از وزیر انجام می دهد و نتیجه این می شود که توان داخلی و متخصصان توانمند کشور نادیده گرفته می شوند و پروژه های عمرانی به شرکت های خارجی داده می شود.

کامران دستجردی یادآور شد: بنده به خاطر دارم دوره چهارم مجلس شورای اسلامی، وزیر صنایع وقت برای زمین شناسی و برخی پروژه ها از خارج از کشور متخصصانی را آورده بودند که بنده تذکر دادم که ما در دانشگاه تهران متخصصانی داریم که می توانند بهتراز خارجی ها این فعالیت ها را انجام دهند چرا از خارج از کشور متخصص می آورید، شما باید از ظرفیت های داخلی استفاده کنید.

وی در پایان گفت: امیدوارم مسئولان و آحاد جامعه در این دهه فجر به برکت فرهنگ امام(ره) که مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز فرمودند:« اگر چه جاي خالي امام براي ما سخت و تلخ است اما ميراث گرانبهاي معمار بزرگ انقلاب، امام خميني حفظ خواهد شد. امام خميني يك حقيقت هميشه زنده است، نام او پرچم انقلاب، راه او راه انقلاب و اهداف او اهداف این انقلاب است» و تفکر امام(ره) را ادامه دهند، چپ و راست هم مطرح نیست؛ راه باید دنبال شود و به گفته امام خامنه ای باید تفکیک انقلابی و ضد انقلابی را قائل باشیم.


ارسال نظرات