رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان زنجان:

ضرورت هماهنگی و همکاری خانه و مدرسه در تربیت دانش‌آموز

هماهنگی و همکاری خانه و مدرسه در تربیت دانش‌آموز یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه اولیا و مربیان باشد.
کد خبر: ۸۸۱۶۴۳۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان زنجان در همایش مدیران مدارس غیر دولتی اظهار داشت: بیش از 21 هزار نوآموز و دانش آموز در 530 مدرسه و مرکز پیش دبستانی غیردولتی تحصیل می کنند.

علی بیات افزود: مشارکت مردم در آموزش و پرورش یک ضرورت مهم و جدی است ، وقتی از مشارکت صحبت می شود منظور مشارکت فکری ، عاطفی ، فرهنگی و مالی است ،آموزش و پرورش راهی جز استفاده ازمشارکت مردم ندارد .

وی با اشاره به راه اندازی 9 مدرسه جدید غیردولتی در سال تحصیلی جدید در سطح استان اظهار داشت: بیش از 21 هزار نوآموز و دانش آموز در بیش از 530 مدرسه و مرکز پیش دبستانی غیردولتی استان در حال تحصیل هستند.

بیات با اشاره به موفقیت های مختلف مدارس غیردولتی در عرصه های آموزشی ، پرورشی و ورزشی، راهیابی70درصد از دانش آموزان پیش دانشگاهی مدارس غیردولتی استان به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و بالا بودن میانگین نمرات مدارس غیردولتی در 7 ماده درسی ، از میانگین مدارس دولتی را از جمله این موفقیت ها برشمرد.

وی با اشاره به ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی گفت : رویکرد مدارس غیردولتی افزایش کیفیت آموزشی است، کمیت و افزایش تعداد دانش آموزان مدارس غیردولتی با افزایش کیفیت میسر می باشد، کیفیت نیازمند برنامه ریزی است و برنامه ریزی نیازمند آموزش و آموزش از طریق افراد توانمند به افراد توانمند، علاقمند و خلاق امکان پذیر است.

بیات از برگزاری همایش در مسیر پیشرفت، جشنواره الگوهای فعال تدریس ، همایش موسسان مدارس غیردولتی،کارگاه آموزشی سامانه جامع نظارت ، کارگاه آموزشی مدیران مراکز علمی آزاد و زبان و همایش مدیران مدارس غیردولتی از مهرماه امسال تاکنون خبر داده افزود: همه این برنامه ها برای تحقق یک هدف اصلی انجام شده است و آن چیزی نیست جز ارتقاء کیفیت آموزشی.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان با اشاره به نظارت های علمی و حرفه ای از مدارس غیردولتی گفت : مدارس كارآمد و اثر بخش تقويت می شوند ولي مدارسي كه با تخلف و كارشكني مانع فعاليت و خدمات با كيفيت و مطلوب ساير مدارس و مراكز غير دولتي دراستان مي شوند بايد متوقف شوند تا عملكرد موسسان دچار چالش وآسيب نشود.

بیات در ادامه بر ضرورت همکاری خانه و مدرسه در اجرای برنامه های مختلف آموزشی و پرورشی تاکید کرد و گفت : رابطه خانه و مدرسه همچون رابطه جسم و روح است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: هماهنگی و همکاری خانه و مدرسه در تربیت دانش‌آموز یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه اولیا و مربیان باشد. بدون همکاری مشترک خانه و مدرسه نتیجه مناسبی از فعالیت های تربیتی به دست نخواهد آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار