استاندار زنجان:

مردم استان توانسته اند به خوبی عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را برای خود حفظ کنند

مردم استان توانسته اند به خوبی عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را برای خود حفظ کنند و این امر، باید مایه مباهات مردم استان باشد.
کد خبر: ۸۸۱۴۷۲۴
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی شکوه شکیبایی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان در زنجان برگزار شد، گفت: ضروری است همه ابعاد زندگی حضرت زینب (س) به جامعه شناسانده شود تا همگان با ابعاد شخصیتی ایشان آشنا شوند و زنجان نیز با داشتن پایگاه های فرهنگی و پیوند عمیق مردمانش با اهل بیت و علی الخصوص امام حسین (ع) و حضرت زینب (س)، می تواند الگویی برای شناساندن ابعاد شخصیتی باین بانوی مکرم اسلام باشد.

اسدالله درویش امیری برگزاری جشنواره شکوه شکیبایی را توفیق بزرگی برای استان دانست و ابراز کرد: مردم استان توانسته اند به خوبی عنوان پایتخت شور و شعور حسینی را برای خود حفظ کنند و این امر، باید مایه مباهات مردم استان باشد.

وی با اشاره به زندگینامه حضرت زینب (س)، یادآور شد: رسالت حرکت سید الشهدا (ع) پس از واقعه عاشورا، بر عهده این بانوی بزرگ تاریخ بشریت بود که این امر موجب شد نام این حضرت در تاریخ ماندگارتر شود؛ به طوری که حضرت زینب (س) بین ماندن در مدینه و ادامه زندگی در کنار همسر و پذیرفتن ولایت الهی، ماندن در کنار سید الشهدا و همراهی برادر، تنها می توانست یک مسیر را انتخاب نماید که تعبد، اعتقاد، باور عمیق و ایمان راسخ این حضرت، موجب شد تا کنار برادر در کربلا بماند.

استاندار زنجان تصریح کرد: ایمان راسخ و تقوای این بانوی بزرگ، راه و مسیر ایشان را در برابر مقابله با مصیبت و مشقت مستحکم تر نمود.

وی امانتداری و وفاداری را یکی دیگر از شاخصه های بارز اخلاقی این حضرت برشمرد و افزود: صبر، شکیبایی و ثابت قدمی از درس های حضرت زینب (س) برای تاریخ بشریت است و همه افراد جامعه باید با آنچه از ایشان در تاریخ بشریت برجا مانده است، آشنا شده و الگو بگیرند، همچنین سخنوران و اندیشه ورزان نیز وظیفه دارند عظمت و رسالت این بانوی بزرگ اسلام را روایت کنند.

درویش امیری با اشاره به اینکه محدود زنانی هستند که به عنوان اسوه و الگو به جامعه معرفی شده اند، گفت: شناساندن حضرت زینب (س) تنها با برگزاری چنین جشنواره هایی کافی نیست، بلکه ضروری است همه ابعاد زندگی حضرت زینب (س) به جامعه ارائه شود تا همگان با این ابعاد شخصیتی ایشان آشنا شوند.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: شور و شعور حسینی مردم زنجان در برگزاری مراسم های عزاداری در ایام محرک موجب شده تا استان زنجان در سراسر کشور شناخته شود.

وی بیان کرد: جشنواره حضرت زینب (س) با تدبیر نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه سال گذشته راه خود را پیدا کرده است.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تجلیل از برگزیدگان این جشنواره، از کتاب سومین جشنواره شکوه شکیبایی رونمایی شد.

لازم به ذکر است، مرحله آخر مشاعره این جشنواره برگزار شد و از نفرات برتر نیز تجلیل گردید.

ارسال نظرات