نماینده مردم بهاباد در مجلس:

مشکلات و نیازهای مردم بهاباد اولویت‌بندی شود/ تهیه سند چشم اندازشهرستان در اولویتهای اصلی قرارگیرد

جلسه مشترک نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی با فرماندار ، امام جمعه، شهردار و شورای اسلامی شهر در محل شهرداری بهاباد پیرامون بررسی مسائل و مشکلات شهرستان بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۴۰۳۱
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، جلسه مشترک نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی با فرماندار ، امام جمعه، شهردار و شورای اسلامی شهر در محل شهرداری بهاباد پیرامون بررسی مسائل و مشکلات شهرستان بهاباد برگزار شد.

در این جلسه که در محل شهرداری بهاباد برگزار شد فرماندار بهاباد با گرامی داشت ایام الله دهه فجر و تسلیت شهادت گونه جمعی از آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو و تقدیر و تشکر از نماینده محترم مردم بهاباد در مجلس ، طی سخنانی به بیان اهم مسائل و مشکلات شهرستان در حوزه های مختلف پرداخت .

عباس اقبال مهمترین نیازها و مشکلات شهرستان را آسفالت دوبانده جاده بهاباد به بافق ، تکمیل و تخصیص اعتبار برای جاده بهاباد نایبند، درخواست پزشک متخصص در زمینه های قلب و اطفال و اعتبار برای خرید تجهیزات بیمارستان و ساختمان شبکه بهداشت و درمان ، مجوز استقرار اورژانس جاده ای در مسیر بهاباد چادرملو و آسفیچ به راور ، استقرار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی و اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، اشتغال، ایجاد مجتمع آبرسانی برای روستاهاو ایجاد دانشکده فنی و حرفه ای برای آموزش جوانان جویای کار آسفالت 5 کیلومتر باقی مانده جاده بهاباد به راور کرمان از جمله اولویتهاو نیازهای شهرستان بهاباد بود که به نماینده خود اعلام کردند و خواستار پیگیر ی این مشکلات شدند .

مشکلات و نیازهای مردم بهاباد اولویت‌بندی شود/ تهیه سند چشم اندازشهرستان و تهیه طرح جامع شهر بهاباد در بخش مسکونی در اولویتهای اصلی قرارگیرد

در ادامه نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور در این نشست با بیان اینکه وظیفه نمایندگی مجلس پیگیری مشکلات و مکاتبات مردم است، افزود: نماینده مجلس وکیل مردم است و در مجلس از قدرت بالائی برخوردار است.

محمد رضا صباغیان نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی، در راستای مشکلات شهرستان بهاباد ، اظهار کرد: مشکلات و نیازهای مردم بهاباد باید اولویت‌بندی شود.

وی در خصوص کم شدن حوزه انتخابیه و اضافه شدن یک نماینده با توجه به پراکندگی مسافت گفت : طی برگزاری نشست با وزیر کشور زمانی که وی متوجه شد نصف استان یزد دارای یک نماینده است، دستور داد موضوع با توجه به تعدد شهرستان های حوزه سریعا مورد بررسی قرار گیرد.

صباغیان تصریح کرد: در مجموع بسترافزایش تعداد نمایندگان استان یزد فراهم شده است؛ لذا اگر طرح افزایش 20 نماینده به مجلس تصویب شود به استان یزد، افزایش یک نماینده تعلق می گیرد و اگر طرح افزایش 40 نماینده تصویب شود، استان یزد 2 نماینده دیگر هم در مجلس خواهد داشت.

نماینده بزرگترین حوزه انتتخابیه کشور در خصوص تشکیل کارگروهای مشورتی در شهرستان هاگفت : اعضای کارگروههای شهرستانها باید اهم نیازهای شهرستان را بررسی کرده و پیگیری هر کدام را به مسئولی واگذار نمایند. تا راه را گم نکنیم و بدانیم در کدام مسیر باید حرکت کنیم.

محمدرضا صباغیان در خصوص تهیه طرح چشم انداز شهرستان و طرح جامع بهاباد در بخش مسکن بهاباد گفت : در راستای تهیه این طرح باید با کارشناسان مجرب این طرح تهیه و تصویب شود تا سند چشم انداز شهرستان مشخص شود

صباغیان با اشاره به اینکه مجلس مانند یک رودخانه ای است و در کنار آن رودخانه یک مزرعه ایست که خشک وبی آب و علف است و نمایندگان آن را آبیاری میکنند گفت : دولت ها اگر موفقند به خاطر مجلس است و اگر ضعیف هستند به خاطر مجلس میباشد .

این نماینده مجلس به جایگاه واقعی مجلس و نمایندگان اشاره کرد و افزود : جایگاه مجلس و نمایندگان از قدرت قوی و عظیمی برخوردار است .

صباغیان با اشاره به اینکه باید نمایندگان ارتباط خوبی با مردم داشته باشند گفت : ما باید با مردم در ارتباط باشیم تا از نظرات و دیدگاههای آنان استفاده کنیم .

ایجاد دانشکده فنی در شهرستان برای آموزش افراد جویای کار مفید است

در ادامه این نشست اکبر فلاح رییس شورای اسلامی شهر بهاباد هم با بیان پاره ای از مشکلات شهرستان اظهار کرد: برای جلوگیری از مهاجرت بیش از حد روستائیان پیشنهاد می شود نمایندگان مجلس اقدام به تصویب قانونی نمایند که امتیازات خاصی برای ساکنین روستا در نظر بگیرد تا از این طریق از حجم مهاجرت ها کاسته شود.

وی جهت اشتغال جوانان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و ایجاد دانشکده فنی در شهرستان گفت : ایجاد دانشکده فنی در شهرستان باعث میشود تا جوانان جویای کار با گذراندن درس در رشته های این دانشگاه بتوانند به معادن یا شرکتهای اطراف بروند

فلاح به مسائل بهداشت و درمان شهرستان نیز اشاره ای کرد و گفت : با توجه به اینکه شهرستان بهاباد تازه دارای بیمارستان شده به پزشک منخصص در زمینه های اطفال و قلب نیاز دارد که امیدواریم این مشکل حل شود

در پایان در خصوص مسائل مهم شهرستان بحث و تصمیم گیری شد .


ارسال نظرات