محتوای شبکه های اجتماعی علیه عفت و اخلاق اسلامی است

رئیس پلیس فتای کردستان گفت: محتوای شبکه های اجتماعی ضد دین،غیر اسلامی و علیه عفت و اخلاق اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۱۳۸۱۵
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ فرامرز شاکری رئیس پلیس فتای کردستان امروز در کارگاه بصیرتی و تربیتی خانواده های کارکنان ستاد سپاه بیت المقدس در سنندج اظهار کرد: با توجه به رشد فراگیر فناوری‌های نوین و استفاده روز افزون فضای مجازی در سطح جامعه‌، در کنار مزایا و محاسنی بسیار زیادی که به دنبال داشته، متاسفانه به دلیل استفاده‌های نا‌آگاهانه و نادرست‌، بستری مناسب برای ظهور انواع جرایم جدید شده است و این فضا امروزه به یکی از دغدغه های خانواده ها تبدیل شده است و که باید به جد به آن پرداخته شود.


وی گفت: پیامدهای منفی شبکه های اجتماعی در حال افزایش بوده و باعث بروز جرایم جدید و آسیب‌های زیادی در حوزه فردی و خانوادگی شده است که باید نقش خانواده‌ها در نظارت فعالیت فرزندان در این شبکه‌ها به نوعی ملموس و پررنگ باشد.

 

وی با اشاره به مشکلات امروزه شبکه های اجتماعی افزود: خانواده ها باید با هوشیاری مانع از دام افتادن فرزندان و خانواده خود در دام نقشه های شوم دشمنان باشند که این نیازمند نظارت بیشتر خانواده ها است.

 

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: محتوای شبکه های اجتماعی ضد دین غیر اسلامی و علیه عفت و اخلاق اسلامی است و اگر قرار است از آنها استفاده شود محتواهای داخلی و ایرانی که دارای امنیت بالایی است توسط کاربران ایرانی مورد استفاده واقع شود.


وی با بیان اینکه 80 درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند گفت: متاسفانه والدین راحت‌ترین راهی را که برای اوقات و سر گرمی  فرزندان خود فراهم می‌کنند تهیه یک دستگاه تبلت و گوشی هوشمند است غافل از اینکه چه خطرات و عواقبی در کمین آنان می‌باشد‌.
 
 
شاکری گفت: شبکه‌های اجتماعی در حوزه فرهنگی و اخلاقی آسیب‌های متعددی چون روابط نا‌مناسب بین دختر و پسر‌، عادی سازی خیانت‌، اعتیاد مجازی‌، هرزه نگاری و ترویج فحشا و بی بندوباری و اغفال کودکان نابالغ  را به دنبال داشته‌اند‌.
 
 
وی با بیان اینکه فضای مجازی فضای امنی نیست، گفت: این محیط مکانی را برای سوء استفاده افراد سود جو در سرقت اظلاعات، تصاویر و به دنبال آن آسب های روانی و اجتماعی است که نمونه این پرونده ها در پلیس فتای کردستان موجود می باشد.
 
 
رئیس پلیس فتای کردستان در ادامه گفت: خانواده ها باید برای در امان ماندن فرزندان خود از آسیب های فضای مجازی ارتباط بیشتر و صمیمی و با نظارت بیشتر داشته باشند و توصیه می شود ضمن پرهیز از ذخیره اطلاعات شخصی و مجرمانه بر روی رایانه-های متصل به اینترنت ، از باز کرن ایمیل ها ، تصاویر و فایل هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند نیز خودداری شود.
 
 
سرهنگ شاکری همچنین تصریح‌کرد: کاربران اینترنتی به‌ویژه بانوان از اعتماد کردن به افراد ناشناس در فضای مجازی جداً خودداری کنند.
 
ارسال نظرات