معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان:

مشکل اجرای پروژه پتروشیمی زنجان، مربوط به سرمایه گذاران آن بوده است

مشکل اجرای پروژه پتروشیمی زنجان، نداشتن توجیه اقتصادی آن نیست؛ بلکه مشکل عمده ای که پروژه پتروشیمی زنجان در سالیان گذشته با آن درگیر بوده، مربوط به سرمایه گذاران آن بوده است.
کد خبر: ۸۸۱۲۰۹۸
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان در بیست و ششمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، گفت: مشکل اجرای پروژه پتروشیمی زنجان، نداشتن توجیه اقتصادی آن نیست؛ بلکه مشکل عمده ای که پروژه پتروشیمی زنجان در سالیان گذشته با آن درگیر بوده، مربوط به سرمایه گذاران آن بوده است؛ به گونه ای که امیدواریم با عزم جدی و تامین هزینه از سوی سرمایه گذاران جدید، این امر برطرف شود.

رحیم عصفوری با اشاره به مسائل موجود در روند اجرای پروژه پتروشیمی در زنجان افزود: اجرای پروژه پتروشیمی با مشکل تامین منابع از سوی سرمایه گذار مواجه بود که هم اکنون این مشکل برطرف شده و می توان گفت این طرح علیرغم برخی اظهارات، از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است.

معاون استاندار زنجان، اجرای پروژه پتروشیمی زنجان را در افزایش اشتغال استان موثر دانست و اظهار کرد: باید برای اجرای این پروژه عزم جدی ایجاد شود، چرا که معتقدیم اجرای این طرح که یکی از بزرگ ترین طرح های اقتصادی استان به شمار می آید، تاثیر بسیار مهمی در افزایش میزان اشتغال در استان خواهد داشت و به همین دلیل روند درست اجرای این طرح نیاز به عزم جدی دارد.

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز پروژه پتروشیمی را تقبل کرده است، افزود: بخش دیگری از اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح از سوی سرمایه گذار تامین خواهد شد و البته برای ادامه روند اجرای طرح، به اخذ مصوبه ای از شورای اقتصاد کشور نیاز می باشد.

عصفوری یادآور شد: بخشی از تجهیزات مورد نیاز در اجرای پروژه پتروشیمی که به دلیل تحریم های ظالمانه در سال های گذشته، امکان تامین آن وجود نداشت، هم اکنون با تلاش های صورت گرفته آماده شده و مشکل این بخش نیز مرتفع شده است.

وی همچنین در خصوص احداث شهرک IT زنجان گفت: متولی اصلی پیگیری احداث شهرک IT در استان زنجان، شرکت شهرک های صنعتی است و روند اجرای این طرح هم‌ اکنون از سوی شرکت شهرک های صنعتی در دست پیگیری است.

ارسال نظرات