خبرهای داغ:
معاون خدمات شهری شهردار تبریز:

حادثه ساختمان پلاسکوی تهران، هشدار جدی در مورد فضاهای تجاری

معاون خدمات شهری شهرداری تبریز گفت: حادثه ساختمان قدیمی پلاسکوی تهران، هشدار جدی برای فضاهای تجاری بافت مرکزی تبریز است.
کد خبر: ۸۸۱۰۲۰۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از شهریارنیوز، علی مدبر، با ابراز تاسف از حادثه ناگوار آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو تهران، افزود: حادثه پیش آمده ناشی از اتفاقاتی است که ممکن است هرلحظه در فضاهای عمومی و مجتمع های تجاری و تولیدی بافت مرکزی شهر تبریز نیز بیفتد.

وی با اشاره به مخاطرات بافت مرکزی و تاریخی تبریز، تصریح کرد: تراکم شدید توده فضایی، فرسودگی سازه ای و قدمت بالای ابنیه موجود، محدودیت دسترسی و راه های ارتباطی، تراکم و نفوس بالای انسانی،عدم بهسازی و توانمند سازی و ده ها موارد دیگر از جمله تهدیدهای حاکم بر بافت مرکزی شهر تبریز و به ویژه اماکن و ساختمان های عمومی است

مدبر تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید حتی لحظه ای از موضوع ایمن سازی و اتخاذ تدابیر اجرایی جهت ارتقای ایمنی بناهای تجاری، تولیدی و خدماتی غافل شویم.

وی ادامه داد: در این خصوص همه نهادها و دستگاه های تصمیم گیری، سیاست گذاری و اجرایی شهر تبریز و حتی استان نیز باید به کمک مجموعه شهرداری، نقش خود را در این مهم ایفا کنند.

به گفته علی مدبر طرح ایمن سازی و شناسنامه دار کردن ساختمان های پرمراجعه تجاری - تولیدی و بازار بافت مرکزی و قدیمی تبریز، از الزامات بی قید و شرط در سیستم مدیریت شهری بوده و در این راستا مصمم به اقدامات سریع و در عین حال کاربردی و اثربخش هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تبریز اظهار داشت: نشستی به منظور بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو تهران، در معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز و با محوریت سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز تشکیل شده و همچنین چندین تن از کارشناسان فنی و آتش‌نشانان آن سازمان جهت بررسی جوانب حادثه از نزدیک، به محله وقوع حادثه در پایتخت اعزام شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها