مدیر کل سابق موسیقی وزارت ارشاد در گفتگو با «بسیج»:

شاهد بی رمق ترین جشنواره موسیقی هستیم/ وزارت ارشاد و نیروی انتظامی پاسخگوی ناهنجاری های جشنواره موسیقی فجر باشند

پیروز ارجمند گفت : به طور کلی بی رمق ترین و بی رونق ترین جشنواره را داریم بسیاری از سالن ها با ظرفیت خالی برگزار می کنند.
کد خبر: ۸۸۰۹۶۴۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
پیروز ارجمند مدیر کل سابق موسیقی وزارت ارشاد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به جشنواره موسیقی فجرگفت: اگر بخواهیم موازین اخلاقی را در مکان های خاصی در نظر بگیریم یکی فضای داخلی سالن ها است و یکی فضای بیرون از سالن ها.

وی افزود: کنترل فضای داخلی سالن ها در جشنواره به عهده وزارت ارشاد و تالار برگزار کننده یعنی حراست تالار وحدت یا برج میلاد است ولی خارج از آنجا را نیروی انتظامی کنترل و مدیریت می کند، لذا اگر در هر کدام از اینها اتفاقی رخ دهد یا ناهنجاری اتفاق بیفتد بخش مربوطه مثل وزارت ارشاد یا نیروی انتظامی باید پاسخگو باشد.

ارجمند ادامه داد: در مجموع مشکلی که در خیلی از کنسرت ها وجود دارد خود برگزار کنندگان هستند یعنی خوانندگان خیلی موثر هستند در بسیاری از موارد شاهدیم که خوانندگان با رفتارهای هیجانی تماشاچی را به هیجان زیاد و گونه ای از تحرک تشویق می کنند که اینها آرام آرام از شکل عادی خارج شده و تبدیل به یک ناهنجاری می شود.

مدیر کل سابق موسیقی وزارت ارشاد اظهار داشت: نظارت ها به خاطر کمبود نیروی انسانی وزارت ارشاد مناسب نیست و وزارت ارشاد آنطور که باید و شاید نمی تواند یعنی توانایی کنترل تمام سالن ها را ندارد. اینکه در جشنواره به طور خاص این اتفاق می افتد به نظر من باید در داخل سالن ها خود وزارت ارشاد و در بیرون سالن نیروی انتظامی پاسخگو باشد.

ارجمند گفت: زمانی که من خودم مدیر جشنواره بودم توافق و جلساتی را با نیروی انتظامی داشتیم و بر اساس یک تفاهم مشترک کنترل می کردیم و جلوی ناهنجاری ها را می گرفتیم ما هم معتقد به برخورد فرهنگی بودیم و معمولا هم پاسخ مثبتی می گرفتیم یعنی مردم هم به خواست ما احترام می گذاشتند و رفتارها اصلاح می شد ولی آنچه الان اتفاق می افتد به نظرم وزارت ارشاد و نیروی انتظامی باید پاسخ دهند که چرا این ناهنجاری ها اتفاق می افتد.

مدیر کل سابق موسیقی وزارت ارشاد تصریح کرد: به طور کلی کسانی که شاهد جشنواره هستند می گویند که بی رمق ترین و بی رونق ترین جشنواره را داریم تعداد گروه ها که کم شده هیچ بلکه بسیاری از سالن ها با ظرفیت خالی برگزار می کنند و در بعضی از اجرا ها تعداد کسانی که روی صحنه حضور دارند بیشتر از کسانی است که در داخل سالن تماشاچی هستند.

ارجمند افزود: بخش خارجی هم بیشتر می شود گفت که به صورت رفع و رجوع بوده و مثل سال پیش که چند نفر از هنرمندان خارجی نتوانستند بیایند امسال هم نیامدند و اعلام شد که به دلیل بیماری بوده و دو بخش هم حذف شد و تعداد گروه باقی مانده کم است. در مجموع جشنواره بی رمقی است خصوصا یکی از اتفاقات بدی که در جشنواره افتاد اجرای بد و خطاهای فاحش در اجرای ارکست موسیقی ملی به رهبری آقای شهبازیان صورت گرفت البته این مسئله به دلایل مختلف پوشش خبری داده نشد ولی می شود گفت یک فاجعه برای ارکست موسیقی ملی بود که چنین خطاهای فاحشی در اجرا اتفاق بیفتد و این نشان می داد که یک سیاست گذاری و انتخاب غلط پشت این ماجرا بوده است.

وی بیان داشت: این که چرا در مورد این جشنواره ها پوشش لازم توسط رسانه ها داده نمی شود نکته دیگری است که جای آسیب شناسی دارد و اینکه چرا رسانه ها کلا نسبت به اخبار مربوط به جشنواره منفعل شدند اکثر خبرنگاران اعلام می کنند که هیچ علاقه ای ندارند چون قبلا هر چه گفتند بی نتیجه مانده و الان تقریبا از ابراز نظر راجع به مسائل موجود در وزارت ارشاد و جشنواره نا امید شده اند و همه تقریبا ترجیح می دهند سکوت کنند تا اینکه بخواهند موضوعی را نقد کنند.

ارجمند گفت: این که تعداد خارجی ها کم شده به برنامگی ها بر می گردد ما قبلا و قبل از دوره سی ویکم هیچ دوره ای ما شاهد نبودیم که گروهی نتواند بیاید ما دفعه اول نیست که مورد تحریم و واکنش کشورهای غربی قرار می گیریم و این به دلیل بی برنامگی و ضعف عملکرد مدیران جشنواره است ما همیشه 4 ماه قبل از جشنواره کل مسائل مربوط به ویزا را حل می کردیم واین نباید به روزهای آخر کشیده شود.

ارسال نظرات