گردآوری و تنظیم همه هاواهای آشیقی در استان زنجان

هاواهای آشیقی مختص زنجان و طارم در استان زنجان گردآوری و تنظیم می شود.
کد خبر: ۸۸۰۹۶۴۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، كمال خسروي هنرمند زنجاني، از گردآوری و تنظیم همه هاواهای آشیقی در استان زنجان خبر داد و گفت: اين هاواها شامل 30تا 40هاوای آشیقی مخصوص زنجان و طارم است.

كمال خسروي افزود: براي انجام اين كار از اساتيدي همچون استاد مسلم عسگری، استاد ستار خدایی، استاد محمد نجفی و استاد محمدی نظرسنجي شده و اجرای هاواها برخی به صورت انفرادی و بعضی به صورت مشورتی از اساتید كمك گرفته شده است.

وي با اشاره به اينكه سازهاي استفاده شده در اين طرح ساز بالابان، ساز آشیقی و قاوال است،اظهار داشت: ضبط استودیویی آثار انجام شده اما گردآوری و تحقیقات آثار هنوز ادامه دارد.

اين هنرمند زنجاني با اشاره به اينكه جمع‌آوري هاواهاي مختص استان زنجان چند سال به طول انجاميده است، تصريح كرد: از آنجایی که اساتید موسیقی آشیقی سن بالایی دارند تلاش مجموعه بر این است که این هاواها ثبت و ضبط شوند.

كمال خسروي با تقدير از تلاش‌هاي منوچهر نجفي رئيس انجمن موسيقي استان زنجان و يكي از هنرمندان فعال در اين عرصه گفت: تخصص منوچهر نجفي ساز قوپوز است.

گفتنی است، تنظیم نت نگاری و آوا نگاری هاواهای آشیقی استان زنجان بر اساس اصول موسیقی توسط کمال خسروی فارغ التحصیل موسیقی انجام گرفته است و زهرا کاظم‌پور مدیریت گردآوری و تنظیم همه هاواهای آشیقی مختص استان زنجان و طارم و تحقیقات کتابخانه‌ای اسناد را بر عهده دارد.

ارسال نظرات