محمد علی پورمختار در گفت‌وگو با «بسیج»:

وزارت خارجه هرگز به آمریکا اعتماد نکند

پور مختار : بیانیه مطبوعاتی پاسخگوی تعهد طرف مقابل نخواهد بود و درخواست ما به عنوان نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی این است، آقای ظریف بیایند و به مردم بگویند که در کمیسیون مشترک برجام چه اتفاقی افتاده است.
کد خبر: ۸۸۰۹۴۴۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و عضو کمیسیون قضایی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به صحبت های بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها در نشست برجام متعهد شدند از آثار تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران (ISA) جلوگیری کنند اظهار داشت: موضع و رفتار آمریکایی‌ها با این واکنش‌هایی که تاکنون از خودشان در برجام نشان داده اند دقیقا روشن شده است البته صحبت‌های آقای ظریف هم حکایت از این دارد که آن ها قابل اعتماد نیستند و در فریبکاری آن ها شکی نیست.

وی در ادامه افزود: صحبت های اخیر آن ها نیز در رابطه با عدم تمدید تحریم ها و عدم نقض برجام مانند گذشته است و تغییری در ادبیات آن ها وجود ندارد به هر حال ما نباید هیچ اعتباری برای اظهارات آمریکایی ها قائل باشیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اخباری که منتشر می شود و گزارش هایی که مسئولان تاکنون ارائه داده اند این رفتار امریکا نقض برجام بوده است، علاوه بر این کمیسیونی که برای رسیدگی به شکایت ایران تشکیل شده بود این موضوع اذعان داشت که امریکایی ها قطعا برجام رانقض کرده اند.

پورمختار با اشاره به بیانیه مطبوعاتی منتشر شده نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: این کمیسیون در بیانیه مطبوعاتی گفته است که امریکا درعمل تحریم ها را اعمال نکند و اجازه اجرا آن ها را ندارد ولی بیانیه مطبوعاتی پاسخگوی تعهد طرف مقابل نخواهد بود و درخواست ما به عنوان نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی این است که آقای ظریف به مردم بگویند که در کمیسیون مشترک برجام چه اتفاقی افتاده است؟

این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: چه تضمینی است که دولت جدید امریکا به برجام پایبند باشد، کاندیدای جدید تصدی وزارت امور خارجه امریکا هم اظهاراتی داشته مبنی بر این که برجام باید بازنگری شود و سختگیری بیشتری در خصوص ایران در قرارداد برجام باید صورت گیرد.

وی در پایان متذکر شد: این موضوع کار وزارت خارجه ما را یک مقدار دشوار خواهد کرد از این جهت که به غرب به هیچ وجه اعتماد نکنند و هر توافقی صورت میگیرد را باید به عنوان یک تعهد بین المللی امضاء بگیرند که قابل استناد باشد. 

ارسال نظرات