خبرهای داغ:

نقدی بر عملکرد مدیران دولتی در بوکان و چند نکته

مدیران دولتی شهرستان بوکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند که در ماه های پایانی عمر دولت متبوع خود عملکرد آنان مورد نقد رسانه ای برای تنویر افکار عمومی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۰۹۲۹۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به نقل از کانی پرس؛ همیشه سال آخر فعالیت هر دولت مستقری بیشتر از دیگر سال های فعالیت آن دولت زیر ذره بین رسانه ها قرار می گیرد تا عیار اقدامات مدیران دولتی بعد از چهار سال در بوته نقد افکار عمومی قرار گیرد.

البته این مهم تنها مختص ایران اسلامی نیست بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا این رویه وجود دارد تا مردم بتوانند بعد از موشکافی عملکرد مدیران دولتی توسط رسانه ها عیار عملکرد دولت را بسنجند.

مدیران دولتی شهرستان بوکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند که در ماه های پایانی عمر دولت مطبوع خود عملکرد آنان مورد نقد رسانه ای برای تنویر افکار عمومی قرار گیرد.

حال ارتباط دادن این نقد ها از سوی جریان حاکم به جریان مخالف دولت و همچنین پیش کشیدن مسئله انتخابات را می توان یک نوع فرا فکنی و فرار به جلو از سوی کسانی دانست که طی سه سال و نیم گذشته نتوانستند هیچ نوع امار مثبتی از خود در مسائل مورد دغدغه مردم به جای بگذراند.

بی گمان امارها و شاخص های موجود و همچنین نارضایتی مردم خود نشان دهنده اقدامات انجام شده در بوکان طی سه سال گذشته است و نیازی به ارتباط دادن آن به انتخابات آینده و جریان مخالف نیست.

آمار 21 درصدی بیکاری به گفته مسئولان ارشد شهرستانی، ده ها پروژه نیمه تمام کوچک و بزرگ وضعیت اسف بار راه های مواصلاتی و روستای، کمبود فضای اموزشی، نبود کلنگ زنی یک پروژه دولتی (به جز چند مدرسه دولت ساز)، عدم نظارت بر ارگانهای تابعه و به وجود امدن بگو مگوهای مدیرتی طی سه سال و نیم گذشته، تنها جزئی از مشکلات سومین شهر پرجمعیت استان هستند که تراز منفی آنان نسبت به آخرین ماه های دولت دهم شاهد افزایس چشم گیری بوده است.

مدیران دولتی در بوکان از همان روزهای اول کاری خود آمار بیکاری شهرستان را بیش از 20 درصد عنوان کردند و حال مردم انتظار دارند در ماه های پایانی دولت تدبیر مدیران ارشد شهرستانی با ارائه اماری شفاف از اقدامات خود در جهت کاهش بیکاری که اکنون به مهم ترین چالش خانواده های بوکانی تبدیل شده است کارنامه خود را در این زمینه تشریح کنند.

هرچند این مهم به گفته خود مدیران ارشد شهرستانی نه تنها تغییری نکرده بلکه شاهد افزایش نیز بوده که این مسئله نشان می دهد در این زمینه به عنوان مهم ترین مشکل جوانان بوکان هیچ اقدام در خور توجه ای صورت نگرفته است.

وجود چندین پروژه نیمه کاره بازمانده از دولت قبلی در بوکان بهترین فرصت برای مردان دولت تدبیر و امید در این شهرستان بود که بتوانند طی سه سال و نیم گذشته با بهره برداری از آنان مدیریت خود را در میان افکار عمومی جامعه تثبیت کنند ولی آنجه مردم به عینه شاهد بودند حرکت لاکپشتی این پروژها بود که نشان داد مدیران فعلی بوکان حتی توانایی به سرانجام رساندن پروژهای با پیشرفت بالای 40 درصد را نیز نداشتند

از نکات جالب توجه دیگر این پروزها هم در آن است که کلنگ زنی و پیشرفت بالای 40 درصدی آنان همگی به دوران قبل از مدیریت مردان فعلی دولت تدبیر و امید در بوکان باز می گردد و آنان در این مدت تنها موفق به اتمام دو طرح (یکی نیمه تمام و دومی با تاخیری 2 ساله) شدند و دیگر پروژها یا راکد مانده و یا برای همیشه در آرشیو خاطرات مردم بایگانی شده است.

طی سه سال گذشته نیز به جز چندین مدرسه خیر ساز و همچنین چندین مرکز بهداشتی در روستاها و بعضی نقاط شهری دیگر کلنگی برزمین زده نشده است.

آمار مهم دیگری همچون مرگ و میر جاده ای، مشکلات سرانه فضای آموزشی، گاز رسانی روستایی و ... نیز از جمله مواردی هستند که می تواند مدیران بوکانی را به چالش نقد و نقادی کشاند.

حال رسانه های حامی دولت در بوکان با ارتباط دادن نقد عملکرد مسئولان شهرستانی از سوی برخی رسانه ها به مسائلی همچون تخریب مدیران شهرستانی، انتخابات و جناح سیاسی رقیب سعی در تطهیر مدیران ارشد بوکانی دارند.

ولی همچنان که در بالا نیز ذکر شد عملکرد فعلی مسئولان بوکانی در بسیاری از زمینه ها قابل نقد و نقادی است و ارتباطی نیز به انتخابات و طیف سیاسی مخالف ندارد چون آمار های موجود خود کارنامه روشنی است از دستاورد های چهارساله تدبیر و امید در منطقه بخصوص بوکان.

* خالد حسین زاده

ارسال نظرات