در جامعه اسلامی همه احساس امنیت و آرامش می کنند/ تفاهم‌نامه‌ تقویت هنرمندان استان‌ها در وزارت ارشاد

جامعه اسلامی جامعه‌ای است که هر کس و همه انسان‌ها در آن احساس آرامش، امنیت و برخورد منصفانه داشته باشند و هرکس براساس سلایق حوزه فرهنگ و زیست فرهنگی تعریف می‌کند.
کد خبر: ۸۸۰۸۷۱۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارشاد اسلامی، دومین الزام مبنای فرهنگ را مناطره، مذاکره و گفتمان بیان و عنوان کرد: در این عرصه نه نزاع، عصبانیت و سختگیری نیاز نیست؛ سخت‌گیری در حوزه فرهنگ و هنر موجبی بر ایجاد فعالیت‌ها در حوزه زیرزمینی می‌شود و انحرافات اخلاقی و عدم رعایت اصول انسانی را به بار می‌آورد.
 
محمدمهدی احمدی در جلسه شورای معاونین ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: در مقوله اقتصاد ماهیت شاغل و شغل تعرض داشته زیرا شاغل انسان است و ابزار بی احساس است، اما در مقوله فرهنگ بایدماهیت شاغل با شغل تناسب داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در جهان حرف اصلی را فرهنگ و هنر می‌زند و ریل توسعه از فرهنگ آغاز می‌شود، افزود: آنهایی که توسعه را اقتصاد و نظامی می‌دانند و با بررسی تاریخ یک خروجی خوبی نداشتند؛ برای اینکه بخواهیم و بتوانیم فضا را فرهنگی کنیم و رفتارها فرهنگی باشد باید الزامات حوزه فرهنگ توجه و آن را رعایت کنیم.

احمدی با اعلام اینکه اتخاذ الگوی زیست فرهنگی از نخستین الزمات هنر است، گفت: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که هر کس و همه انسان‌ها در آن احساس آرامش، امنیت و برخورد منصفانه داشته باشند و هرکس براساس سلایق حوزه فرهنگ و زیست فرهنگی تعریف می‌کند.

وی با بیان اینکه نباید در هنر عصبانی شد و برخورد خصمانه کرد، یادآور شد: پیامبر انسان کاملی بود که زیست فرهنگی متعالی داشت از جدل، پرحرفی و سخت پوچ و بی‌معنا دوری می‌کرد و در زیست فرهنگی خود آنها را ترک می‌کرد هیچکسی را مزمت و عیب‌جویی نکرد، لغزش‌های افراد را زمینه عیب‌جویی قرار نمی‌داد.

احمدی ادامه داد: پیامبر اهل بدگویی و جدل نبود پس هنر حوزه بدگویی و جدل نیست و گفتمان سخن بامنطق در آن مطرح است، ایشان برای افراد پرونده‌سازی جهت لغزش‌ها نمی‌کرد تا به رخ‌شان بکشاند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها