رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات:

کارگزاران مسجد باید مخاطب خود را بشناسند و بر این اساس نیازسنجی کنند

سردار "حسین بهشتی" ریاست سازمان بسیج مساجد و محلات، کارامدی مسجد را در مخاطب شناسی و نیاز سنجی کارگزاران مسجد عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۰۸۰۳۲
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، در آستانه برگزاری جشنواره برترین های مساجد، سردار حسین بهشتی رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات به عنوان سازمان برگزار کننده ی این جشنواره گفت: "حضرت محمد(ص)در همان ابتدا و پایه گذاری مسجد قبا نقش ممتازی به مسجد داد و مسجد را محل رسیدگی به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه عنوان کرد ؛امام خمینی (ره) نیز با تکیه به مسجد انقلاب را اداره کرد".

وی افزود: "در زمان انقلاب اساسی ترین ساختار برای پیشبرد اهداف مسجد بود چون در پهنه جغرافیایی کشور گسترده است و امام نیز با سازمان دهی این مهم، انقلاب را پیش برد".

بهشتی هدف این سازمان را از انتخاب مساجد برتر در سطح کشور این طور بیان کرد: " هدف از برگزاری این جشنواره پیدا کردن مساجدی است که ویژگیهای مسجد طراز انقلاب اسلامی را دارند تا الگوسازی شود و نیز نوعی ایجاد رقابت و نیز نوعی کارگاه آموزشی برای مساجد برای رساندن خود به حد مطلوب است".

وی ادامه داد: " کارگزاران مسجد (امام جماعت، هیئت امنا و ..) باید مخاطب خود را بشناسند و بر این اساس نیازسنجی کنند مانند:( کار، تحصیل، ازدواج، مشاوره حقوقی، پزشکی و ..)وقتی مسجد کارآمد باشد، خود به خود مردم به طرف مساجد کشیده می شوند و حتی با این کار از هزینه های تحمیلی به کشور کاسته می شود".

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات در خصوص شاخص های سنجش مسجد برتر گفت: " از جمله موارد سنجش مساجد، برگزاری نماز جماعت پر شور، برگزاری اردوهای جهادی، محرومیت زدایی، کمک به حل مشکلات مردم محل و .. بوده است که ۵۰۰ مسجد از ۵۰۰ شهر مختلف با بررسی این موارد در سطح کشور انتخاب شده اند".

بهشتی تاکید کرد: "یکی دیگر از برنامه های سازمان در این جشنواره، هماهنگی با صدا و سیما و تهیه مستند از مساجد است که در سطح شبکه های استانی پخش خواهد شد".

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات اظهار داشت: " بسیج به عنوان یک رسالت مردمی سعی در حفظ سنگرهای معنوی جامعه دارد که در روز برگزاری جشنواره که ۶ بهمن سال جاری است، سند همکاری در بین نهاد های ذیربط به امضا برسانیم".

گفتنی است بهشتی در پایان از برگزاری جشنواره ملی مسجد در سال ۹۶ خبر داد.


ارسال نظرات